عادی ‌انگاری کرونا سم مهلکی برای کنترل بیماری است

کلانتری گفت: کاهش آمار به معنای ثبات وضعیت و کنترل بیماری نیست، عادی انگاری، ساده پنداری و بی توجهی به دستورالعمل ها مانند سم بوده و موجب بازگشت وضعیت حاد کرونایی در استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۴ آذر) و به صورت سرزده از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بازدید کرد.
 

«حسین کلانتری» در بدو ورود به ساختمان این دانشگاه با حضور در محل میز خدمت، از چگونگی ارائه خدمات به مردم مطلع شد.
 

کلانتری پس از بازدید از بخش های مختلف دانشگاه در جمع مدیران و معاونان دانشگاه حضور یافت.
 

وی خدمات کادر درمان استان را در مواجه با بیماری کرونا کم نظیر دانست و گفت: نخستین نشست پیشگیری و مقابله با کرونای کشور در یاسوج برگزار شد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مجموعه وزارت بهداشت عمکرد استان در زمینه مدیریت بیماری کرونا را مطلوب ارزیابی کردند.
 

کلانتری با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در طرح های پیشگیرانه بسیار موثر است، بیان کرد: انتظار می رود شاهد استمرار این مشارکت به ویژه در شب یلدا باشیم.
 

وی با بیان اینکه میزان نمونه گیری های کووید ۱۹ در استان به نسبت جمعیت از میانگین کشوری بیشتر بود، گفت: این توفیق بزرگ نشان از عملکرد خوب آزمایشگاه سلولی مولکولی استان دارد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گزارش معاونین دانشگاه علوم پزشکی در زمینه وضعیت کرونا در استان، گفت: تحلیل داده ها، مسیر را برای ما مشخص کرده که کدام راه را پیش بگیریم، با چه سرعتی حرکت کنیم و به چه امکانات، تجهیزات و نیروی استانی نیاز داریم.
 

کلانتری تاکید کرد: در آمارها میزان کشندگی در جهان ۲,۳، در کشور ۴.۹ و در استان ۱.۷ بوده که نه تنها از میانگین کشوری بلکه به مراتب از میانگین جهانی نیز کمتر هستیم و این نشان دهنده کیفیت خوب کار در حوزه بهداشت و درمان است.
 

وی با اشاره به اینکه مقامات کشور به شدت نگران وضعیت استان ما در بحران کرونا بودند، گفت: همه مقامات کشوری به خصوص دکتر نمکی، وزیر بهداشت به شدت نگران کهگیلویه و بویراحمد بودند و چندین بار در ستاد ملی مبارزه با کرونا به تاکید ابراز نگرانی کرده ‌اند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: علیرغم وضعیت قرمز استان های همجوار و بافت اجتماعی، تجهیزات و امکانات استان، ما توانستیم با همکاری مردم و مسئولان پیک بیماری را مدیریت کنیم.
 

کلانتری با تاکید بر اینکه در میزان رعایت دستورالعمل ها ما دومین استان در کشور هستیم و هم اکنون استان فارس رقیب ما است، بیان کرد: باید به میزان گستردگی، تجهیزات و توسعه استان فارس توجه کرد، چرا که این استان با ۶۷ بیمارستان دولتی یکی از قطب های درمانی است و ظرفیت علمی بالایی دارد.
 

وی تاکید کرد: توفیقات حاصل شده و کاهش آمار مبتلایان به سبب کاهش ابتلا است، زیرا همه فعالیت های بیماریابی به قوت خویش برقرار هستند..
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پشتیبانی خوب در تامین امکانات مورد نیاز در بحران کرونا، خاطرنشان کرد: در این حوزه حمایت های بسیار خوبی از طرف وزیر، معاونین بهداشت، درمان و توسعه و معاون کل وزارت انجام شد که هم از مردم و هم از مجموعه دانشگاهی، پزشکان، پرستاران و دستگاه های اجرایی به جهت حفظ مطلوب شرایط بیماری قدردانی می کنند.
 

کلانتری گفت: نباید فراموش کنیم که اگر مردم همکاری نمی کردند ما هیچ توفیقی به دست نمی آوردیم و به شدت به این همکاری برای آینده پیش رو و کنترل بیماری نیاز داریم.
 

وی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: ما مصمم بر آن هستیم که بیمارستان نرگسی گچساران حتما در دهه فجر و بیمارستان بهمئی تا پایان سال افتتاح شود تا خدمات درمانی مطلوب به مردم این شهرستان ها ارائه و از ارجاع بیمار به شهر های همجوار جلوگیری شود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ابتدای همه گیری ویروس کرونا ما از بعضی از امکانات محروم بودیم، اظهار کرد: به همین دلیل در کمترین زمان برای رفع نیازهای خود اقدام کردیم، به گونه ای که واحدهای تولید ژل، ماسک و الکل را راه اندازی کردیم و هم اکنون بسیاری از استان ها الکل خود را از ما خریداری می کنند.
 

کلانتری با بیان اینکه هم اکنون تمام نیازمندی ها را تامین و به وضعیت خیلی خوبی رسیده ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان ها نسبت به ده ماه گذشته دو برابر شد، تخت های آی سی یو از ۲۷ تخت به ۶۰ تخت رسیده، یک پزشک فوق تخصص ریه وارد استان شده و یک فوق تخصص نیز به زودی وارد استان می شود.
 

وی تصریح کرد: طبق گفته دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت؛ زنجان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد جزء شاخص ترین استان ها در بحث کرونا هستند در حالی که فارس استانی گسترده با ظرفیت های کمی و کیفی بالا و زنجان به عنوان استان پایلوت با امکانات ویژه بود، اما کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون توانسته علی رغم همه کم و کاستی های خود توفیقات خوبی را به دست آورد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کلید توفیق در بحران کرونا، همکاری مردم است، گفت: مردم توجه کنند که کاهش آمار به معنای ثبات وضعیت و کنترل بیماری نیست، عادی انگاری، ساده پنداری و بی توجهی به دستورالعمل ها مانند سم بوده و موجب بازگشت وضعیت حاد کرونایی در استان خواهد شد.
 

وی از کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری در استان خبر داد و گفت: این بسیار برای ما ارزشمند است و موجب شد استان ما از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی برسد و گروه های شغلی بیشتری فعالیت کنند.
 

کلانتری با تاکید بر اینکه ما راضی به بسته شدن حتی یک مغازه نیستیم، اظهار کرد: تنها یک هزار بازاری و دست فروش در جمعه بازار به علت کرونا مدت ها از کار کردن محروم بودند و این موضوع برای ما هم آسان نیست و تنها با هماهنگی و همکاری مردم می توانیم این بیماری را شکست دهیم.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که مردم از حضور در تجمعات و عروسی ها خودداری کنند، می توان این بیماری را راحت تر در استان کنترل کرد.
 

کلانتری یادآور شد: طرح شهید سلیمانی (طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله ‌‌محور) تاکنون نقش مهمی در مهار این بیماری در استان داشته است.
 

وی خواستار برگزاری آئین گرامی داشت روز پرستار به شکل باشکوهی شد و گفت: انتظار می رود برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمان به صورت مرتب شیفت بندی آنها تغییر و تجهیزات حفاظتی پرسنل درگیر به صورت مستمر تامین شود.

کد خبر 1003640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha