فعالیت‌های پژوهشی در  سرلوحه اقدامات استاندارد ایلام است

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: فعالیت‌های پژوهشی در سرلوحه اقدامات استاندارد ایلام است.

«مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش به تمامی تلاشگران که در عرصه جهاد علمی مجدانه تلاش می‌کنند،  اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد، براساس طرح تحول خود فعالیت‌های پژوهشی را سرلوحه اقدامات حرفه‌ای خود قرارداده و بنا دارد تا در این زمینه به توسعه ظرفیت های رقابتی خود جامه عمل بپوشاند.


وی  در ادامه به اهمیت و ضرورت پژوهش پرداخت و تصریح کرد: پژوهش مطمئن‌ترین راه دریافت آگاهی‌ها و دانش‌های جدید در راستای توسعه علم و فناوری و خلق سیستم‌ها، فرآیندها و خدمات جدید است.


همتی با اشاره به اینکه در فضای اقتصادی و تکنولوژیکی پویای امروز، شرکت‌ها برای بقا و نیل به اهدافشان نیازمند مجهز شدن به دانش روز هستند، ابراز کرد: از سوی دیگر باید گفت پژوهش که نقطه آغاز هر حرکت علمی است، بنیانی برای تصمیم‌گیری صحیح است.


مدیرکل استاندارد در ادامه به نقش پژوهش در پیشرفت اقتصاد پرداخت و افزود: زمانی که تصمیمات، پژوهش محور و بر مبنای کار کارشناسی باشد، بازدهی و بهره‌وری در تمامی عرصه‌ها و به خصوص اقتصاد بالا خواهد رفت و اتلاف منابع را حداقل خواهدکرد و از سوی دیگر در برخی عرصه‌ها که ارتباط مستقیم با پژوهش دارد، مانند شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیر خواهیم‌بود.

 

وی بیان کرد: امید است که با توجه به اینکه یکی از ظرفیت‌های عظیم میهن‌مان، شمار زیاد جوانان، دانشجویان و نخبگان در کشور است و می‌تواند به عنوان مزیتی بزرگ موتور اقتصاد دانش‌بنیان را به حرکت درآورد، اقتصاد ایران می‌تواند با تکیه بر پژوهش و اقتصاد دانش‌بنیان ضمن جلوگیری از خام‌فروشی و اتلاف منابع، با به کارگیری ظرفیت فکری جوانان مستعد به سوی اقتصادی چابک، پویا و به دور از رکود پیش رود.

کد خبر 1003673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha