تمدن آینده با فرهنگ امیرالمومنین (ع) ساخته خواهد شد

آیت الله عابدینی گفت: اگر بلوغ بشر به جایی برسد که کلام و منش امیرالمومنین (ع) را مطالعه کرده و در زندگی به کار بگیرد، به تمدن انسانی دست خواهد یافت و قطع یقین تمدن آینده با فرهنگ امیرالمومنین(ع) ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار جمعی از نخبگان خواهر حوزه علمیه استان بیان کرد: وقتی به قرآن مراجعه می ‌کنیم، می بینیم که در تمام عرصه‌ها پیامبر(ص) به عنوان اسوه مطرح شده است و اگر پیامبر و امیرالمومنین (ع) را اسوه نخبگی ببینیم به سر منزل مقصود می‌رسیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید نخبگی را با اسوه و الگو قرار دادن پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع) آغاز کنیم و با همان آهنگ و جهت گام برداریم، اینکه می‌گوییم پیامبر(ص) و امیرالمومنین اسوه و الگو هستند یعنی در بالاترین درجات قرار دارند و هیچگاه پایان‌پذیر نیستند، تا ابد می‌توان از ظرفیت وجودی آنها بهره گرفت.

 

وی عنوان کرد: امام علی (ع) وقتی خود را معرفی می‌کند می‌بینیم در والاترین درجات قرار دارد؛ حضرت می ‌فرماید من کوهی سر به فلک کشیده‌ام که از دامنه من نهرها جاری است و قطع یقین تمدن تجلی یافته از حضرت شکل دهنده تمدن انسانی خواهد بود.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: اگر بلوغ بشر به جایی برسد که کلام و منش امیرالمومنین (ع) را مطالعه کرده و در زندگی به کار بگیرد، به تمدن انسانی دست خواهد یافت و این تمدن همان چیزی است که نجات دهنده بشر خواهد بود و قطع یقین تمدن آینده با فرهنگ امیرالمومنین(ع) ساخته خواهد شد.

 

وی افزود: اگر بخواهیم برای بشر تمدن تعریف کنیم و زیرساخت‌های تمدنی عالم را با نگاه الهی بسازیم و برای ظهور زمینه‌ سازی کنیم باید به فرهنگ پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) برگردیم و با این شیوه پایه‌های تمدنی بشر را شکل دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: ویژگی نخبه دینی این است که چراغ خدایی در دست دارد و حق و باطل را تشخیص می‌دهد.

 

وی یادآور شد: خوشبختانه نخبه‌ شناسی در حوزه‌های علمیه به صورت تشکیلاتی صورت می‌گیرد، البته شیوه‌های سنتی شناسایی نخبه‌های حوزوی را هم نباید فراموش کنیم و پس از شناسایی، پرورش نخبه‌ها را با برنامه‌های جدی دنبال کنیم.

 

کد خبر 1003676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha