اخبار نیروی انتظامی/از توقیف یک دستگاه وانت تویوتاحامل ۵۰۰ میلیون ریال نفتالین تا  کشف بیش از ۸ میلیارد ریال شکر و عدس

اخبار نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مورخ ۲۵ آذرماه/ از توقیف یک دستگاه وانت تویوتا حامل ۵۰۰ میلیون ریال نفتالینتا کشف بیش از ۸ میلیارد ریال شکر و عدس

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از توقیف یک دستگاه وانت تویوتا حامل 500 میلیون ریال نفتالین قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش در تشريح اين خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت تویوتا مشکوک شده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 600 کیلو نفتالین قاچاق  و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: کارشناسان اداره گمرک ارزش محموله کشف شده  را 500 میلیون ریال برآورد کرده اند.
سرهنگ کوچکزائی خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم دانش کاربران در استفاده از فضای مجازی گفت:

در جهت امن کردن فضای مجازی می توان از ظرفیت‌ بالایی که در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان وجود دارد بهره گرفت


به گزارش خبرگزاری شبستان  سرهنگ "حسن کیخا" رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در نشست تعاملی با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان که  با محوریت ارتقاء سواد رسانه ای برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با افزایش سطح دسترسی به اینترنت و بالارفتن تعداد کاربران، اقدام درجهت کاهش آسیب هاوتهدیدات فضای مجازی به منظور پیشگیری از وقوع آن بیشتر از قبل احساس می شود.
وی خاطر نشان کرد: چنانچه کاربران فضای مجازی از دانش کافی دراستفاده از فضای مجازی برخوردار نباشند ممکن است در برخی موارد تبعات جبران ناپذیری برای آن‌ها داشته باشد لذا به منظور پیشگیری از این آسیب‌ها نیاز به همکاری همه سازمان‌ها و نهادها در حوزه فضای مجازی است.
سرهنگ کیخا با اشاره به توسعه همکاری مشترک و بهره گیری از ظرفیت های تخصصی و تجارب طرفین برای هم افزایی در آموزش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی عنوان داشت:  می توان از ظرفیت‌ بالایی که در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان وجود دارد در جهت امن‌تر کردن فضای مجازی بهره گرفت.
در این جلسه، دکتر جلال‌زائی رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ضمن اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های آن سازمان در جهت آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه بر انسجام بخشی ، تمرکز و هم افزایی بیشتر با محوریت طرح نهضت آموزش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از جرایم سایبری تاکید کرد.

 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 8 میلیارد ریال شکر و عدس قاچاق در بازرسی از2 دستگاه کامیون در شهرستان ایرانشهر خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سردار "احمد طاهری" اظهار داشت: روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر هنگام کنترل خودرو های عبوری در ایستگاه بازرسی مسجد ابوالفضل ( ع ) در محور "ایرانشهر به بم" به 2 دستگاه کامیون مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو ها در بازرسي از آنها 25 تن شکر  و 15 تن عدس قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.
این مقام ارشد انتظامی در استان تصریح کرد: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک 8 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  خاطر نشان کرد: در این رابطه 2نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
سردار طاهری در پایان با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد کشور ضربه می زند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان و احتکار کنندگان کالا و سودجویان اقتصادی با تماس 110 در اختیار پلیس بگذارند.

 

فرمانده انتظامي شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای سیم برق با 4 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم" در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران کلانتری 12 این شهرستان روز گذشته هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان "تیس" شهرستان چابهار به فردی که در در حال قطع نمودن سیم برق منزلی بود مشکوک شدند.
وی گفت: متهم 32 ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگير و به کلانتری منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به پاسگاه چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به 4 فقره سرقت سیم برق منازل در سطح شهرستان معترف شد.
سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و تحویل متهم به مراجع قضائی،از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف 40 هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر


با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان سیستان و بلوچستان بیش از 40 هزارلیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از 2 دستگاه تریلی نفت کش کشف شد .


به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ"حمید نوری" فرمانده قرارگاه عملیاتی عمار فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشريح اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي یگان های تکاوری عمار در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت در حين کنترل خودرو های عبوری در محور" دلگان-ایرانشهر"  به 2 دستگاه کامیون سوخت کش مشکوک و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از خودروهای متوقف شده مقدار 40 هزار و 950 لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.
فرمانده قرارگاه عمار با بیان اینکه در این رابطه 2 فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، برعزم جدی تکاوران انتظامی استان در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی تاکید کرد.

 

فرمانده انتظامي شهرستان "دشتیاری " از دستگیری سارق حرفه ای سیم برق در این شهرستان خبر داد


به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ غلامرضا صیاد اربابی با اعلام اين خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و قطعی برق در سطح حوزه شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی  شهرستان قرار گفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسائی سارقی سابقه دار در حوزه استحفاظی این شهرستان شدند و او را با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان "دشتیاری " بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقدار 200 متر کابل برق مسروقه کشف شد.
سرهنگ" صیاد اربابی " تصریح کرد: متهم دستگیر شده که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت پس از انتقال به کلانتری به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به 5 فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.
وی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

فرمانده انتظامي خاش از دستگیری 4 سارق و کشف 10 فقره سرقت در اجرای طرح ارتاقء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "ابراهیم کوچک زائی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده با هدف دستگیری سارقان و فروشندگان موادمخدر، توسط ماموران انتظامی شهرستان به اجرا گذاشته شد.
وی افزود: در اجرای این طرح با اقدامات شبانه روزی و کار اطلاعاتی 4 سارق حرفه ای و 2 توزیع کننده موادمخدر شناسایی و پس از هماهنگی قضائی طی چند عملیات منسجم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل 210 متر کابل سرقتی، یک دستگاه دی وی آر، دو عدد چشمی دوربین مداربسته، مقدار قابل توجهی سیم و کابل پروژکتور و تعدادی دستگاه پمپ آب کشف شد.
سرهنگ کوچکزائی با بیان اینکه از متهمان دستگیر شده یک قبضه کلت کمری نیز کشف شد، عنوان کرد: در بازجویی پلیسی از متهمان دستگیر شده 10 فقره انواع سرقت نیز کشف شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از دستگيري سارق حرفه ای موتورسيكلت با 4 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ غلامرضا صیاد اربابی فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری در تشریح این خبر بیان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت موتور سیکلت در سطح شهرستان موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس  قرار گرفت.


وی افزود: به منظور پیشگیری از سرقت های مشابه و دستگیری سارق واحدهای گشتی هدفمندی در سطح حوزه سازماندهی و راه اندازی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری تصریح کرد: در پی گشت زني های هدفمند برای دستگيري سارقان موتورسيكلت، یکی از واحدهای گشت انتظامی شهرستان به موتورسيكلت سواری مظنون و به او دستور ایست دادند.
وی افزود: موتور سوار بدون توجه به دستور ايست پلیس از محل متواری كه پس از دقايقي با عکس العمل سریع مأموران  متهم دستگیر و موتورسیکلت او توقیف شد.
سرهنگ اربابی بیان داشت: در استعلام صورت گرفته از  موتورسیکلت توقیفی مشخص شد دارای سابقه سرقت بوده و به تازگی از سطح شهرستان سرقت شده بود.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده که پس از انتقال به کلانتری چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به 4 فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف کرد.
 وی با شاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف بیش از 40 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی

در اجرای طرح تشدید کنترل محورهای مواصلاتی با هدف مبارزه با قاچاق سوخت و  جلوگیری از هدر رفت سرمايه هاي ملی با درایت و هوشیاری تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان سیستان و بلوچستان در بازرسی از 2 دستگاه تریلی سوخت کش، بیش از 40 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

در این رابطه 2 فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

فرمانده انتظامي شهرستان زابل ازشناسايي و دستگيري فردي كه ازحساب یک شهروند اقدام به برداشت 100 ميليون تومان به صورت غير مجاز کرده بود، خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان فرمانده انتظامی شهرستان زابل در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب بانکي وي، موضوع در دستور کار تيمي از کارشناسان پليس فتا اين شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های به عمل آمده از حساب شاکي مشخص شد که برداشت غيرمجاز به دو صورت کارت به کارت و خريد اينترنتي انجام شده است.
این مقام انتظامی تصريح کرد: کارشناسان پليس فتا با استفاده از سرنخ هاي بدست آمده عامل برداشت غيرمجاز را شناسايي و با هماهنگي قضائي دستگير کردند.
فرمانده انتظامی زابل ادامه داد: متهم که جوانی20 ساله بود در بازجويي هاي اوليه به عمل آمده منکر هرگونه بزه انتسابي شد ولي در مواجهه با ادله ومستندات پلیسی به برداشت غيرمجاز 100ميليون تومان از حساب شاکی با بدست آوردن اطلاعات و رمز هاي عبورکه در اختیار داشته بود اعتراف کرد.
اين مقام انتظامي در پايان توصيه کرد: با توجه به افزايش خدمات از طريق اينترنت و به منظور پيشگيري از سوء استفاده افراد سودجو، از در اختيار قرار دادن مشخصات حساب بانکي و رمز دوم کارت خود به ديگران خودداري کنند .
همچنين هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت هاي اينترنتي حتما از کيبورد هاي مجازي استفاده کنيد، در صورت پرداخت اينترنتي هزينه تلفن ثابت و همراه ، از محل هاي مطمئن و داراي مجوز استفاده نموده و تمامي عمليات پرداخت را شخصا انجام دهيد.
 

فرمانده انتظامي شهرستان "میرجاوه" از دستگيري سارقی که اقدام به سرقت تابلو ها و علائم راهنمايي و رانندگي در سطح شهرستان می کرد خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "حسن سرگزی"، در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: به منظور دستگیری سارق واحدهای گشتی هدفمندی در محورهای مواصلاتی شهرستان راه اندازی شد.
  فرمانده انتظامي شهرستان "میرجاوه" تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سارق ادامه داشت تا اینکه ماموران انتظامي کلانتری 11 شهرستان،در حين گشت زني در سطح حوزه ، فردي را كه در حال سرقت تابلو ها و علائم راهنمايي و رانندگي بود دستگير کردند.
وی افزود: پس از انتقال متهم به یگان انتظامی، نامبرده به جرم خود اعتراف و علت و انگيزه خود را تامين هزينه مواد مخدر بيان کرد.
سرهنگ سرگزی با اشاره به کشف تعداد زیادی تابلو و علائم راهور مسروقه در مخفیگاه سارق خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

کد خبر 1003775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha