مصوبات ستاد مدیریت بحران در خصوص آلودگی نفتی سرخون

مردانی با تشریح مصوبات ستاد مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری با موضوع شکستگی لوله و نشست نفت در منطقه میانکوه اردل گفت: پیگیری خسارت‌ها و راهکارهای جلوگیری از بروز مجدد حوادث از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

«جعفر مردانی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در این نشست برنامه‌های متعددی برای مدیریت حادثه و رفع مشکلاتی که بر اثر شکستگی لوله نفت شکل گرفته به شکل کوتاه ‌مدت، میان ‌مدت و بلند مدت تصمیم‌گیری شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان کارگروه ارزیابی خسارت‌ های آلودگی نفتی در منطقه میانکوه اردل تشکیل شده است و مردم اطمینان داشته باشد از حقوق آن ها در این خصوص با جدیت تمام دفاع می‌شود.

 

به گفته مردانی مقرر شد تا در کوتاه‌ مدت به مشکلات بهداشتی و تنفسی مردم سرخون و روستاهای اطراف آن پرداخته شود و یک تیم پزشکی و یک پایگاه امدادی برای خدمات‌دهی به مردم و بروز مشکلات تنفسی در شهر سرخون مستقر شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در میان مدت هم مقرر شد تا کارگروهی برای بررسی علت بروز حادثه شکستگی لوله نفت و بررسی دقیق خسارت ‌های زیست‌ محیطی، منابع طبیعی، کشاورزی و آب شرب منطقه تشکیل شود.

 

مردانی تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا مطالعات لازم برای تامین آب شرب سالم و پایدار برای مردم منطقه میانکوه و شهر سرخون انجام گیرد و شرکت آب و فاضلاب موظف شد تا آب شرب منطقه را به طور مرتب پایش و آزمایش کند تا چنانچه از استانداردهای لازم برخوردار نبود تا رفع مشکل به صورت سیار به مردم این منطقه آبرسانی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین تصمیم بر این شد تا در بلندمدت نیز شرکت خطوط لوله و نفت و مخابرات ایران برای ایمن‌سازی خطوط انتقال نفت از منطقه میانکوه ورود جدی داشته باشد و راهکارهای فنی جلوگیری از بروز چنین حوادثی تدبیر شود.

 

کد خبر 1003886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha