اعلام جزییات اختتامیه جشنواره ملی شعر رضوی/ وصول قریب به دو هزار اثر از سراسر کشور

دبیرجشنواره ملی شعر رضوی با تشریح جزییات روند برگزاری جشنواره و اعلام وصول یک هزار و ۸۱۳ اثر از سراسر کشور، گفت: بخشی از مراسم اختتامیه از جوار مزار مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پخش می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حامد حسینخانی سه شنبه (25 آذر) در نشست خبری برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر رضوی گفت: به طور طبیعی انتظار و پیش بینی این بود که با توجه به اینکه جشنواره حضوری برگزار نمی شود و برای اولین بار به شکل مجازی است، استقبال شاعران از جشنواره فروکاسته شود زیرا به هر حال یکی از جاذبه های همیشگی این نوع جشنواره های فرهنگی، ادبی و هنری حضور افراد است.

 

 

دبیر تخصصی بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی ادامه داد: پیش بینی می شد که استقبال کم رنگ تر باشد اما به یاری خدا و به لطف امام رضا(ع) استقبال شاعران استان و کشور نسبت به سال گذشته بیشتر شد و 796 شعر در بخش کلاسیک، 533 شعر در بخش سپید، 298 ترانه در بخش ترانه و 186 اثر در بخش ویژه دانشجویی به دبیرخانه رسید.

 

 

وی خاطر نشان کرد: بخش شعر دانشجویی برای اولین بار در فراخوان ایجاد شد که امکان شرکت شاعران دانشجو سراسر کشور را فراهم کرد و خوشبختانه دانشجویان نیز استقبال کردند و شعرهای خوبی دریافت شد.

 

 

حسینخانی ادامه داد: در انواع شعر پارسی گستره فراخوان را در نظر گرفتیم و محدودیتی از این حیث نبود و در نهایت بعد از اعلام نتایج داوری در هر کدام از این بخش ها (شعر کلاسیک، سپید، ترانه) 3 برگزیده خواهیم داشت و در هر کدام یک برگزیده دانشجویی هم معرفی خواهد شد.

 

 

وی اظهار کرد: اعتبار و غنای جشنواره های فرهنگی و هنری به طور کلی به داوری و گروه داوران است و یکی از دغدغه ها و اهداف ما این بود که گروه داوری متفاوت و وزین باشد به نحوی که خاطر شرکت کنندگان از سلامت، صلابت و کیفیت داوری آسوده باشد و خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیدیم.

 

 

دبیر تخصصی بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی گفت: یک گروه 5 نفره داوری را هم اکنون در جشنواره داریم که سه نفر از چهره های شاخص شعر استان و دو داور کشوری این کار را انجام می دهند که مورد اقبال شاعران در کشور هستند.

 

وی افزود: این ترکیب داوری همه نیاز ما را به شناخت انواع شعر برآورده می کند زیرا هر کدام از این داوران در یکی دو حوزه تخصص دارند و داوری حدود دو هفته در حال انجام است و واژه به واژه شعرها بررسی، امتیازها مشخص و شعرها رتبه بندی شده که نتایج قطعی را روز اختتامیه اعلام می کنیم.

 

 

حسینخانی اظهار کرد: آیین اختامیه بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی شب اول دی ماه در تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان برگزار می شود و به لحاظ غنای محتوایی، این آیین اختتامیه خیلی وزین و متفاوت است.

 

وی خاطر نشان کرد: قسمتی از مراسم اختتامیه از جوار مزار مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پخش خواهد شد و در آن مکان شعرخوانی انجام می شود.

 

 

دبیر تخصصی بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی بیان کرد: هزار و 813 اثر شعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده درحالی که سال گذشته حدود هزار و 300 اثر به جشنواره ارسال شده بود و حضور شاعران برجسته از کشور و کرمان از نقاط قوت این جشنواره است.

 

 

گفتنی است آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی، دوشنبه شب اول دی ماه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه  در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود و پخش آن همچنین از سایت اینستاگرام @shererazavi26 و در آپارات نیز به صورت مجازی قابل مشاهده است.

کد خبر 1003897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha