اجرای ۱۰ عنوان خدمت در جهت محرومیت زدایی مناطق محروم ویژه کنگره شهدای استان یزد

زارع با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای محرومیت زدایی به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان یزد گفت: ۱۰ عنوا خدمت در جهت محرومیت زدایی مناطق محروم ویژه کنگره شهدا انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمود زارع رشکوئیه» ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت برگزاری کنگره 4 هزار شهید استان یزد گفت: به برکت برگزاری این کنگره در استان یزد تعداد 40 خدمت در دستور کار قرار گرفته است که 10 خدمت آن مربوط به کمیته محرومیت زدایی است

مسئول کمیته خدمات رسانی و محرومیت زدایی کنگره 4 هزار شهید استان یزد افزود:  از مجموعه 10 به تعداد 400 پروژه عمرانی و بازسازی مناطق محروم، 400 واحد در مناطق محروم، ایجاد 4 هزار شغل ، ایجاد 40 واحد خانه روستایی، تهیه و توزیع 40 هزار بسته معیشتی، 4 هزار حمایت از دانش آموزان کم بضائت و بی بضائت، تحت پوشش قرار دادن 4 هزار نفر از ایتام در این مدت در حال انجام است.

وی افزود: تاسیس 40 خانه هلال در استان، تهیه 40 هزار بسته بهداشتی، تامین 400 بسته جهیزیه، ساخت و تجهیز 4 هزار متر مربع خانه عالم و مساجد نیز از جمله اقدامات دیگر در این راستا است.

زارع گفت: ما سعی کردیم برای پروژه های عمرانی استان در حوزه های محرومیت زدایی ویژه کنگره ظرفیت های جدید را بشناسیم و آنها را انجام دهیم.

مسئول کمیته خدمات رسانی و محرومیت زدایی کنگره 4 هزار شهید استان یزد بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین و بانک ها و همچنین بنیادهای برکت و علوی از دیگر اقداماتی بود که در این راستا انجام شد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان  توسعه بیمارستان شهرستان خاتم، ساخت اورژانس بین جاده ای ساغند، ساخت مرکز جامع سلامت احمدآباد بافق، ساخت 5 خانه بهداشت در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

زارع ادامه داد: اجرای طرح های هادی در روستاها با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال، پروژه گازرسانی به 4 روستا و دهستان محروم، برق رسانی به 22 روستا در شهرستان های استان با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال، احداث 15 مدرسه توسط بنیاد برکت ، ساماندهی گلزارهای شهدا، تامین چمن مصنوعی، فعالیت های حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، تسهیلات معیشتی نیز از دیگر اقدامات ما بوده است.

وی گفت : با همکاری بنیاد برکت تسهیلات معیشتی و اشتغال  و ازدواج در نظر گرفته شده است که 1200 پروژه برای ان تعریف شده که 950 مورد اعتبار آن پرداخت شده و سعی داریم تا 4 هزار تسهیلات نیز در این راستا تامین و پرداخت کنیم.

لازم به ذکر است، کنگره 4 هزار شهید استان یزد در اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

کد خبر 1003969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha