جشنواره داستان نویسی شهدای قم فراخوان اثر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برنامه های کنگره ملی شهدای قم از فراخوان جشنواره داستان نویسی ویژه شهدای استان قم خبر داد.

« سید موسی حسینی کاشانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع شهید و شهادت گفت: در همین راستا کنگره ملی شهدای قم در کمیته هایی که تعریف کرده است برنامه های مختلفی را برگزار می کند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: جشنواره داستان نویسی شهدای قم یکی از همین برنامه هاست که در کمیته فرهنگ و هنر کنگره ملی شهدای قم دیده شده است.

 

رئیس کمیته فرهنگ و هنر کنگره ملی شهدای قم با اشاره به هدف از برگزاری اسن جشنواره گفت: این جشنواره با هدف ماندگار کردن یاد و خاطره شهدا و به منظور شناساندن شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های آینده، فراخوان شد.

 

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه  شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است  به موضوعات این فراخوان اشاره کرد وگفت:  قم شهر شهادت و ایثار، سرداران و شهدای شاخص استان قم، نقش مهم رزمندگان استان قم در طول هشت سال‌ دفاع مقدس،شهدای بین المللی مقیم استان قم، شهدای شهر قم در انقلاب، بمباران ، به تصویر کشیدن یکی از وقایع انقلاب و دفاع مقدس در استان قم ، شهدای جبهه مقاومت و شهدای سلامت از موضوعات این فراخوان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ١۵ دی ماه سال جاری است افزود: داستان نویسان می توانند داستان های کوتاه خود را در قابل داستانک و داستان کوتاه از طریق شبکه‌های اجتماعی ایتا و تلگرام به مدیر کانال کمیته فرهنگ و هنر کنگره به نشانی kongereshohadaqom@ و یا ایمیل Kongereshohadaqom@chmail.ir ارسال کنند.

حسینی کاشانی افزود: داستان ها باید در قالب فایل ورد و حداکثر سه هزار کلمه باشد و در صورت ارجاع داستان به واقعه و یا یک شهید خاص، مستندات آن نیز ارائه شود و نویسندگان محترم باید نام، نشانی، شماره تماس و نشانی ایمیل، خود را در فایل داستان بنویسید.

 

رئیس کمیته فرهنگ و هنر کنگره ملی شهدای قم در پایان با بیان اینکه آثار برگزیده در کتابی منتشر خواهد شد افزود: به نفرات برگزیده به ترتیب ۴٠، ٣٠ و ٢٠ میلیون ریال و به چهار داستان برگزیده از آثار ارسالی هر کدام ١٠ میلیون ریال اهدا می شود.

کد خبر 1002468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha