تکریم یاد و خاطره شهید محمود نریمانی در قاب طرح ایران قوی

به مناسبت طرح سه شنبه های تکریم که این روزها در جریان طرح ملی ایران قوی قرار گرفته است به جستار مختصری از زندگی نامه شهید محمود نریمانی می پردازیم که نمونه شاخصی از شهداء دانشجوی استان البرز است.

خبرگزاری شبستان – البرز: هرچند مفاهیم زیبایی، ذوق، شهادت، مدافعان حرم و چالش های پدید آمده از آن در تبیین طرح سه شنبه های تکریم و دغدغه کانون های فرهنگی هنری مساجد است، به نظر می رسد بازخوانی اندیشه های بنیادین شهداء شاخص دانشجویی در قالب طرح ایران قوی رویکردی مستدل به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

بر این اساس به مناسبت طرح سه شنبه های تکریم که این روزها در جریان طرح ملی ایران قوی قرار گرفته است به جستار مختصری از زندگی نامه شهید محمود نریمانی می پردازیم که نمونه شاخصی از شهداء دانشجوی استان البرز است.

 

 

شهداء شاخص دانشجو الگوی ممتاز جوانان هستند

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت اجرای طرح سه شنبه های تکریم گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا طرح سه شنبه های تکریم در قالب مجازی و با محوریت خبرگزاری شبستان در قالب معرفی هر سه شنبه یک شهید در استان البرز برگزار می شود.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: شهید محمود نریمانی از جمله شهداء دانشجویی استان البرز است که در راه دفاع از حرم جان عزیز خود را فدا کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت تبیین باورهای ایمانی و ارزشی بیان کرد: زندگی نامه شهید محمود نریمانی مصداق یک جوان تربیت شده با باورهای ایمانی و الهی است.

 

شکری ادامه داد: حسن رفتار، منش مومنانه، فعالیت پرشور در بسیج مسجد، خضوع در برابر پدر و مادر، باور به ولایت پذیری از جمله شاخص هایی است که در زندگی این شهید والامقام دیده می شود.

 

باورهای ایمانی به ویژه ولایت پذیری در شهید محمود نریمانی

 

« اسماعیل زمانی» در جریان معرفی شهید محمود نریمانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: شهید محمود نریمانی مصداق پذیرش باورهای ایمانی به ویژه ولایت پذیری بود.

 

مسئول کمیته علمی تخصصی یادواره شهداء استان البرز افزود: توجه به زندگی نامه شهداء فرصتی برای معرفی الگوی شخصیتی و منش رشد یافته آنان است که با تبیین آن می توان الگویی راستین برای نوجوانان و جوانان امروز ایجاد کرد.

 

زمانی ادامه داد: شهید محمود نریمانی بخشی از هویت ایمانی و الهی مردم استان البرز است که در اوج جوانی به باورهای الهی و ارزشی رسید و در سایه سار این ارزش ها به مقام شهادت دست یافت.

 

 

بخشی از زندگی نامه شهید محمود نریمانی

 

شهید محمود نریمانی متولد سال 66 و دانش آموخته دانشگاه علمی و کاربردی کرج است؛ اصالت این شهید دانشجو به روستای دروان می رسد، روستایی که در منطقه خوش آب و هوای استان قرار گرفته و مردمی نجیب و مومن دارد.

 

دوران فعالیت شهید نریمانی در پایگاه بسیج کوه نورالشهداء عظیمیه که یکی از مناطق کوهستانی شهر کرج است، ارتباط عاطفی با حرم حضرت معصومه(س)، حضور در مناطق عملیاتی مختلف سوریه و ... از این جوان یک الگوی راستین برای جوانان و نوجوانان کرجی ایجاد کرد.

 

 

شهید محمود نریمانی سال 96 در سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش را در روستای دوران در کنار دیگر شهداء دوران دفاع مقدس تدفین کردند، محبت و علقه عاطفی شهید محمود نریمانی با پدر و مادر و خواهران و برادرش بسیار زیاد بود.

 

سه شنبه های تکریم در ۲۵ آذرماه سال جاری در میان فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اختصاص به شهید محمود نریمانی یافت که با اهداء جان عزیز خود یکی از شهداء شاخص دانشجویی استان البرز نام گرفت.

 

 

کد خبر 1004029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha