عربستان، ۱۰۰ امام و خطیب مسجد را از کار برکنار کرد

وزارت امور اسلامی عربستان ۱۰۰ خطیب و امام جماعت را به دلیل عدم پایبندی به دستورات این وزارتخانه نسبت به هشدار علیه گروه اخوان المسلمین ازکار برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دویچه وله عربی»، وزارت امور اسلامی عربستان اعلام کرد: ده ها ائمه و خطبای مساجد دو منطقه مکه و القصیم به دلیل عدم توجه به دستورهای وزارتخانه مبنی بر هشدار دادن نسبت به خطرهای گروه اخوان المسلمین در خطبه های جمعه از سمت خود عزل شدند.

 

بنابراین گزارش، وزارت امور اسلامی عربستان، 100 امام و خطیب مسجد را عزل کرد.

 

دستور وزارت امور اسلامی عربستان  به دنبال درخواست اداره کل امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد منطقه مکه مکرمه از این وزارتخانه برای صدور حکم انفصال بیش از 100 خطیب و امام جماعت صادر شده است.

 

یک منبع آگاه  از عربستان به روزنامه «الوطن اونلاین» در این خصوص گفت: در راستای اجرای دستورات صادر شده از سوی «عبداللطیف آل الشیخ» وزیر امور اسلامی مبنی بر تبیین اثرات منفی اخوان المسلمین و هشدار درباره فتنه ای که به گفته وی اخوان المسلمین در صدد ایجاد آن در عربستان است، این اقدام صورت گرفته است.

 

این درحالی است که وزارت امور اسلامی عربستان سلسله جلساتی نیز درباره هشدار نسبت به گروه اخوان المسلمین در مناطق مختلف عربستان برگزار کرده است.

 

وزیر امور اسلامی عربستان نیمه ماه گذشته از خطبای مساجد خواسته بود، خطبه های جمعه را به این مسئله اختصاص بدهند.

 

مقامات سعودی چند سال است برای مقابله به ذعن خود با افراط گرایی دست به بازداشت های گسترده زده است.

کد خبر 1004117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha