وحدت حوزه و دانشگاه، استحکام بخش انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام بنی جمالی وحدت حوزه و دانشگاه را به معنای کنار هم قرار گرفتن علم و دین بدون از دست دادن هویت خود، برشمرد که نتیجه آن استحکام بخشیدن به انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از چادگان، حجت الاسلام 《سید محمد بنی جمالی》 در شورای فرهنگ عمومی چادگان با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ترکیب نوینی از دموکراسی و اسلام  و حکومتی مردم سالارانه است، گفت: جمهوری اسلامی به معنای کنار هم بودن دین و حکومت است و دانشگاه و حوزه در کنار هم، انقلاب اسلامی را شکل دادند.
امام جمعه چادگان در تبیین معنای وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: دانشگاه با شکل دانشگاه بودن خود، حوزه با شکل حوزه بودن خود، در مبانی نظری فکری و نشست ها و گفتگوها سبب استحکام بخشی انقلاب اسلامی شوند و در واقع علم و دین در کنار هم قرار می گیرند و رابطه آنها تنگاتنگ است و این برخلاف تبلیغ  ۱۰ قرن تضاد علم و دین در غرب است.
وی از پرستاران به دلیل بودن در خط مقدم ایثارگری در یک سال گذشته و نهادن برگ درخشانی از خدمت در تاریخ انقلاب اسلامی تقدیر کرد و خواستار نام گذاری چند معبر یا میدان اصلی شهر ستان به نام شهدا به خصوص شهید محسن فخری زاده و شهید قاسم سلیمانی با هدف الگوگیری جوانان و فراموش نشدن نام شهدا درمیان جامعه شد.
حجت الاسلام بنی جمالی با بیان اینکه شخصی با  ایجاد یک کانال می تواند به راحتی  شبهه آفرین و ایجاد اغتشاش کند، یک نقصان فرهنگی را نشان می دهد، تشریح کرد: مردم جامعه سواد رسانه مناسبی ندارند و پیش از آنکه اطلاعات کاملی را در خصوص مطلبی دست یابند، شایعه یا کلیپ را انتشار می دهند ولی اگر فرهنگ مطالعه و پژوهش آشنایی داشته باشند، هر مطلبی را به سادگی قبول نمی کنند و نقص فرهنگی نداشتن روحیه علمی است 
امام جمعه چادگان با تاکید بر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خواستار برگزاری مسابقات کتابخوانی در هر دستگاه و نهادی شد و گفت: فرهنگ کتابخوانی با گفتن و شنیدن ایجاد نمی شود بلکه با همت خانواده ها، نسل آینده کتابخوان می شوند.
در ادامه حجت الاسلام 《تقی لطفی》، رهبر معظم انقلاب را بهترین الگو برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواند و گفت: فرهنگ و اقتصاد به یکدیگر وابسته است و در کوران مسائل اقتصادی، فرهنگ مظلوم واقع می شود و متولیان فرهنگی نیز با مشکل اقتصادی مواجه می شوند.
در ادامه 《عباس توکلی》 با یادآوری فرهنگ شب یلدا در چند کشور به شیوع بیماری کرونا در دور همی های خانوادگی اشاره کرد و گفت: شهر ستان چادگان با تلاش و همت مردم، وضعیت زرد کرونایی دارد ولی دور همی های خانوادگی در شب یلدا می تواند وضعیت شهر ستان را تغییر دهد لذا مردم برای پیشگیری از شدت بیماری کرونا، از این دور همی ها خودداری کنند.
فرماندار چادگان ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه را نتیجه ایجاد مودت میان کودکان و نوجوانان با کتاب برشمرد و خواستار تلاش بیشتر  آموزش و پروش برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان دانش آموزان شد./

کد خبر 1004154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha