بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان بسته معیشتی و غذایی بین نیازمندان توزیع شد

بابایی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان بسته معیشتی و غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عیسی بابایی» ظهر امروز (چهارشنبه ۲۶ آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای سال 98 سیل و در انتهای آن سال کرونا باعث شد که مددجویان کمیته امداد به دلیل فشارهای اقتصادی به دو برابر افزایش یابد.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان ادامه داد: در ابتدای ویروس کرونا بیشترین دغدغه ما تهیه اقلام بهداشتی مثل ماسک و مواد ضدعفونی بود و از آنجایی که 50 درصد از مددجویان بهزیستی افراد سالمند بودند در این زمینه ورود پیدا کردیم و در آن زمان 27 هزار بسته بهداشتی را بین افراد سالمند مددجوی کمیته امداد توزیع کردیم.

 

بابایی بیان کرد: در اسفند ماه با توجه به تعطیلی بازار سه هزار نفر از افراد مثل دستفروشان را مساعدت مالی ماهانه 350 هزار تومانی پرداخت کردیم و پس از آن نیز 27 هزار بسته غذایی از طریق مراکز خیریه و نیکوکاری بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بد اقتصادی از اسفند چهار هزار و 500 خانوار را تحت پوشش کمیته امداد قرار دادیم، بیان کرد: در قالب پویش همدلی 128 هزار سبد غذایی و 324 هزار غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان تاکید کرد: در ماه محرم نیز در قالب طرح «اطعام حسینی» 20 هزار بسته غذایی و 600 هزار غذای گرم توزیع کردیم  که در مجموعه اعتبار این بسته ها 42 میلیارد تومان برآورد می شود.

 

بابایی افزود: همچنین کمیته امداد در دو مرحله اقلامی به ارزش پنج میلیارد تومان بین افراد غیر تحت پوشش کمیته امداد توزیع کرد.

 

وی به تامین مسکن محرومان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه در این سال ها با کمبود منابع مالی رو به رو بودیم بیشترین خدمات را در عرصه مسکن مددجویان داشتیم.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان خاطرنشان کرد: در سال 98 با همکاری بنیادمسکن استان توانستیم دو هزار و 545 واحد خسارت دیده مددجویان کمیته امداد از سیل را بازسازی کنیم.

 

بابایی بیان کرد: در سال گذشته ساخت سه هزار واحد مسکونی را برای استان گلستان آغاز شد که از این میزان یک هزار و 500 واحد به  مددجویان کمیته امداد استان گلستان اختصاص یافت که از این میزان یک هزار و 400 مورد تاکنون صدور پروانه اتفاق افتاده است.

 

 

کد خبر 1004178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha