کمک مومنانه اهالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به نیازمندان در سیستان و بلوچستان/ راه‌اندازی سامانه پاسخ تلفنی ۴۰۳۰ در مسجد

حجت‌الاسلام والمسلمین باصره گفت: پایگاه بسیج شهید کاووسی سامانه پاسخ تلفنی ۴۰۳۰ را در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دایر کرده است.

به گزارش گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، یکی از کارکردهای مساجد کمک رسانی به نیازمندان فراتر از سطح محله، شهر، شهرستان و استان است به طوری که بسیاری از این خانه های خدا گستره خدمت رسانی خود را به صورت ملی طراحی کرده اند. یکی از مساجدی که در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (واقع در تهران، شهرک ولی عصر (عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان 10 متری امام خمینی، بن بست دوم) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سعید باصره» با بیان اینکه مسجدی موفق است که کلیه کارکردهای خود در حوزه های دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، هنری و علمی را فعال کرده باشد، گفت: در زمینه خدمت رسانی در این حوزه های نیز مسجدی در تراز اسلامی است که نگاه فرامحله ای داشته باشد و چشم انداز وسیع تری داشته باشد.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) افزود: اهالی این مسجد بر همین اساس در جلسات طرح و برنامه ریزی برای هر سال تشکیل می دهند همواره ضمن داشتن نگاهی دقیق به خدمت رسانی در سطح شهرک ولی عصر (عج) و محله های مختلف این شهرک، برای کمک رسانی به نیازمندان در سایر استان ها نیز جدیت دارند.

 

همکاری با مساجد شهرک ولی عصر(عج) در خدمت رسانی به نیازمندان

وی اضافه کرد: پایگاه بسیج براداران و خواهران شهید کاووسی (وابسته به ناحیه مقاومت بسیج شهید مسلم) در همین راستا با تشکیل گروه جهادی شهید مرادی و ارتباط مستمر با این ناحیه و مساجد امام هادی (ع)، جامع ولی عصر (عج)، المهدی (عج) و چهارده معصوم (ع) واقع در شهرک ولی عصر (عج) توانسته است پیش و در حین دوره شیوع ویروس کرونا علاوه بر کمک مومنانه به نیازمندان این شهرک، 100 مورد از خانواده های محروم در استان سیستان و بلوچستان را به صورت مستمر تحت پوشش قرار دهند.

 

باصره ادامه داد: گروه جهادی شهید مرادی در دوره شیوع ویروس کرونا ده نوبت توزیع کمک مومنانه به نیازمندان در سطح شهرک ولی عصر (عج) داشته است که بیش از 500 سبد کالا را شامل می شود.

 

کمک مومنانه اهالی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به نیازمندان شهرستان زابل

وی اضافه کرد: اهالی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) همچنین چهار نوبت کمک مومنانه به نیازمندان در شهرستان زابل داشته اند که با همراهی ناحیه مقاومت بسیج شهید مسلم بوده و تاکنون بیش از 300 بسته ارزاق، 500 بسته بهداشتی و چهار بسته جهیزیه را شامل شده است.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اظهار کرد: از جمله اقدامات خیریه و پایگاه بسیج و گروه جهادی شهید مرادی شناسایی 50 کارگر ساختمانی در سطح شهرک ولی عصر (عج) است که در دوره شیوع ویروس کرونا کار خود را از دست داده اند یا درآمدشان کاهش یافته است و توزیع سبد کالا و بسته بهداشتی در پنج نوبت میان آنان است.

 

خدمت رسانی ماهیانه اهالی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به 25 خانواده

وی گفت: صندوق پس انداز و قرض الحسنه صاحب الزمان (عج) مسجد حضرت ابوالفضل (ع) 25خانواده نیازمند را نیز شناسایی کردند و چندین سال است که هر ماه سبد کالا و در برخی از ماه ها، گوشت و مرغ و گاهی نیز کارت های نقدی در اختیار آنان قرار می دهد.

 

باصره در ادامه با مشارکت بسیجیان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور غربالگری افراد و بیماریابی اشاره کرد و افزود: تاکنون به همت اهالی این مسجد وضعیت خانواده های سه محله در شهرک ولی عصر (عج) از نظر ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری کرونا و سطح اقتصادی و معیشتی بررسی شد که در همین راستا 100 خانواده جدید نیازمند را شناسایی کردند که قرار است در نوبت های بعدی کمک مومنانه، در فهرست خدمت رسانی قرار گیرند.

 

نقش هیئت ثارالله(ع) مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در اجرای طرح شهید سلمانی

وی در ادامه به تشکیل هیئت مذهبی وارثان ثارالله (ع) در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و همکاری وسیع آن با مساجد و هیئت های مذهبی در سطح شهرک ولی عصر (عج) و حوزه های بسیج ناحیه مقاومت بسیج شهید مسلم اشاره کرد و گفت: این هیئت نیز خدمت رسانی گسترده ای به نیازمندان داشته است که در دوره شیوع ویروس کرونا در چهار نوبت و در مجموع، 600 بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع کرده است.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) افزود: هیئت مذهبی وارثان ثارالله (ع) در اجرای طرح شهید سلیمانی نیز همکاری خوبی با ناحیه شهید مسلم و بسیجیان پایگاه شهید کاووسی داشته است و تاکنون بیش از 500 خانواده را در سطح شهرک حضرت ولی عصر (عج) تهران غربالگری و 100 بیمار را شناسایی و مراکز درمانی معرفی کرد.

 

وی افزود: از اقدامات دیگر اهالی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در دوره کرونا همکاری با سازمان بسیج اساتید برای راه اندازی سامانه پاسخ تلفنی 4030 و ویزیت رایگان بیماران با دعوت از چند پزشک و متخصص طب سنتی و روانشناس برای حضور در این مسجد است.

 

راه اندازی کارگاه خیاطی و تولید بیش از 10 هزار ماسک

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در ادامه به تشکیل کارگاه خیاطی در این مسجد اشاره کرد و گفت: بسیجیان خواهر این مسجد در این کارگاه بیش از 10 هزار ماسک تولید کردند که میان نمازگزاران این مسجد و نیازمندان در شهرک ولی عصر (عج) و شهرستان زابل توزیع شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه به همت هیئت امنا و پایگاه بسیج شهید کاووسی کار نوسازی کتابخانه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در حال انجام است، اظهار کرد: این کتابخانه به قرائت خانه و مرکز اینترنت مجهز خواهد شد.

 

کد خبر 1004241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha