ستاد عتبات و عالیات هیچگونه بودجه‌ای از بیت المال دریافت نمی‌کند

صحرایی، گفت: ستاد بازسازی عتبات و عالیات در سطح کشور و استان هیچگونه بودجه‌ای از بیت المال دریافت نمی‌کند و کاملا با نزولات مردم و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمانشاه  در نشست خبری که امروز (۲۶ آدر ماه ) در سالن جلسات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: این ستاد بعد از سقوط صدام با هدف بازسازی ، توسعه و نگهداری عتبات عالیات در این كشور راه انداز ی شد.

 

وی با اشاره به اقدام مردم برای كمك و اهدای برخی نذورات، افزود: تشكیلاتی با حضور اشخاص حقیقی و شخصیت های حقوقی تشکیل شد که در واقع بنیان گذار این نهاد شهید قاسم سلیمانی است تا بتوانیم در این راه گام های اساسی برداریم.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمانشاه تصریح کرد: این ستاد به صورت هیئت امنای اداره می شود و رئیس آن نماینده ولی فقیه در استان و نایب‌رئیس آن استاندار است.

 

صحرایی بابیان اینکه این نهاد کاملاً مردمی است و هیچ ردیف بودجه از بیت المال دریافت نمی کنند، اظهار کرد: این نهاد با نزولات مردمی اداره می شود،و تمامی افرادی که در این نهاد فعالیت می‌کنند جمعا ۱۵۰ نفر هستند به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی به ارائه خدمت به زائرن عتبات و عالیات می پردازند.

 

وی گفت: هرکجاکه نقطه قوت در جمهوری اسلامی ایران است و مردم پای کار هستند دشمن به آن نقطه حمله می کند، ۹۰ درصد افرادی که به ستاد کمک مالی می کنند،اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند.

 

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان کرمانشاه خاطر نشان کرد:  هدف از تشکیل این نهاد بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه در کشور عراق و برقراری رابطه دوستانه بین دو ملت است.که در حال حاضر طرح توسعه حرم امام حسین(ع) از خیمه گاه تا تل زینبیه در دستور کار قرار دارد و این طرح از ۳ سال گذشته توسز ستاد عتبات عالیات ایران آغاز شده و تا ۳ سال آینده تکمیل می شود.

 

صحرایی به تعدادموکب های ثبت شده در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ موکب ثبت شده است که ۱۴ موکب آن در ایام اربعین هر سال در کشور عراق مستقر می‌شوند،وحدود پنج هزار  نفر از مردم استان کرمانشاه افتخار خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات در این موکب‌ها  را دارند ،در سال ۹۸ مردم استان ۳میلیارد تومان به این ستاد کمک کردند که ۲ میلیارد در زمینه اربعین و ۱ میلیارد برای توسعه حرم صرف شد است.

 

وی ابراز کرد: مردم استان کرمانشاه در ۹ ماهه نخست سال ۸۰۰ میلیون تومان کمک نقدی برای توسعه حرم امام حسین(ع) داشته اند و این در حالیست با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم دست از کمک های خود برنداشته اند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمانشاه تصیح کرد: مردم می توانند با مشارکت در ساخت یک متر مربع از طرح توسعه حرم امام حسین(ع) در کربلا که هم اکنون چهار میلیون تومان است، سند افتخار مشارکت خود یا عزیزانشان را دریافت کنند.

 

صحرایی در پایان گفت : علاقمندان به شرکت در طرح توسعه حرم امام حسین(ع) می توانند با استفاده از کد دستوری " *72#" در بازسازی حرم  مشارکت کنند.

 

کد خبر 1004361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha