جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد کارکردهای مسجد را احیاء کند

منتظرحجت گفت: از بدو اسلام کارکردهای متنوعی در مسجد وجود داشت و جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد باید کارکردهای مسجد را احیاء کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد منتظرحجت» صبح امروز(پنجشنبه 27 آذر) در دیدار با دست اندرکاران جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد اظهار کرد: در راستای حمایت از جشنوراه طنین این آمادگی از سوی صدا و سیمای استان گلستان برای پوشش خبری این جشنواره در استان گلستان وجود دارد.

 

مدیرکل صدا و سیمای گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه این جشنواره در سطح ملی در استان برگزار می شود برای آنکه در رسانه ملی نیز به آن پرداخته شود نیاز است از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مکاتبه ای با مجموعه سازمان صدا و سیما اتفاق بیفتد.

 

منتظرحجت به اهمیت جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد اشاره کرد و گفت: نباید تنها فراخوان این جشنواره به صورت کشوری در نظر گرفته شود و باید از ظرفیت ملی برای برگزاری این جشنواره استفاده کنیم.

 

وی بیان کرد: حضور افراد و چهره های سینمایی در این جشنواره می تواند به گسترش جایگاه این جشنواره کمک کند.

 

مدیرکل صدا و سیمای گلستان تأکید کرد: مسجد پایگاه فعالیت های ارزشی است و در دل هر مسجد علاوه بر کانون فرهنگی و هنری مساجد یک پایگاه بسیج وجود دارد و می توانیم از ظرفیت سپاه برای بیان ارزش های مساجد مثل جشنواره عمار به کارگیری کرد.

 

منتظر حجت افزود: مساجد از صدر اسلام تاکنون رفته رفته از کارکرد خود دور شده و تنها فعالیت مسجد به برگزاری یک مراسم خلاصه شده است.

 

وی بیان کرد: این در حالی است که در طول اسلام مسجد کارکردهای متنوعی داشته است و می توانیم از ظرفیت این جشنواره برای احیاء و ترویج این کارکردها استفاده کنیم.

 

کد خبر 1004784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha