دانش فنی تولید ۱۵ فرآورده زرشک و عناب در خراسان جنوبی ثبت شد

محمودی با اشاره به اجرای ۱۷ طرح پژوهشی در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استان، گفت: دانش فنی تولید ۱۵ فرآورده از زرشک و عناب ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند،، «لیلا محمودی» امروز (۲۷ آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه اقتصادی منطقه از طریق مزیت های رقابتی، اظهار کرد: عناب، زرشک و زعفران محصولات فوق استراتژیک خراسان جنوبی هستند که با وجود تلاش های صورت گرفته، هنوز لازم است تا به عنوان یک اولویت اصلی با هدف توسعه اقتصادی منطقه مورد توجه قرار گیرند.

 

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای ۱۷ طرح پژوهشی در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی، گفت: سه اختراع با عناوین شکلات فراسودمند عناب، آبنبات فراسودمند زرشک با خاصیت تصفیه خون و کمک به خون سازی و کلوچه فراسودمند عناب و دستیابی به دانش فنی تولید ۱۵ فرآورده از زرشک و عناب ثبت شده است.

 

وی از پذیرش و چاپ بیش از ۴۰ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی و بین‌المللی خبر داد و افزود: انتخاب طرح پژوهشی برتر استان خراسان جنوبی و پژوهشگر نمونه استانی در سال ۹۸ و چاپ چهار عنوان کتاب آپوکاروتنوئیدهای زعفران از بیوسنتز تا خواص درمانی، فرهنگ جامع مواد غذایی با کاربرد دارویی، عناب از کاشت تا فرآوری و راهنمای کاربردی گیاهان دارویی از افتخارات پژوهش‌های جهاد دانشگاهی استان است.

 

محمودی با اشاره به نشر آگاهی و ارتقاء دانش عمومی جامعه خراسان جنوبی در حوزه آموزه های سلامت روان با هدف توسعه نشاط اجتماعی به عنوان دومین سرفصل کاری فعالیتهای معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی، ادامه داد: دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی با همکاری استانداری در جهاددانشگاهی استان فعالیت خود را آغاز و اقدام به برگزاری بیش از  ۲۰ طرح ملی و برنامه در این زمینه پرداخت.

 

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه سومین سرفصل کاری این معاونت مطالعات شهری و روستایی است، عنوان کرد: اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای خراسان جنوبی ( ۱۰۹ روستا)، اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای خراسان جنوبی ( ۱۳۵روستا) با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تدوین شده است.

 

به گفته وی هدف از انجام این مطالعات شناسایی مزیت های منطقه اعم از شهری و روستایی و شناسایی چالش ها و ارائه راهکار در جهت توسعه اقتصادی و افزایش سطح رفاه شهری و روستایی در  منطقه است.

 

کد خبر 1004837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha