قاریان ممتاز انزلی در اولین جلسه شورای قرآنی شهرستان تقدیر شدند

اولین جلسه شورای قرآنی شهرستان بندر انزلی که امروز(۲۷ آذر ) در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد با تقدیر از قاریان ممتاز و اساتید قرآنی شهرستان همراه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» در اولین جلسه شورای قرآنی شهرستان بندر انزلی که امروز(پنج‌شنبه،۲۷ آذر ) در دفتر امام جمعه با حضور نماینده انزلی، روسای ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و جمعی از قاریان و مدیران موسسات قرآنی برگزار شد، گفت: قرآن کتاب زندگی در همه امور و حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.


امام جمعه انزلی تصریح کرد: پیامبر اسلام قرآن و عترت را بعد از خود مرکز ثقل و یادگار قرار داد و راه نجات بشر را تمسک به این دو گوهر گرانبها دانست. اما انحرافات پدید آمده پس از ایشان به دلیل فاصله گرفتن مردم از قرآن و عترت بوده است.


وی افزود: در کشور ما پس از شکل گیری انقلاب اسلامی این نظام الهی، توسل به قرآن و ترویج آن روندی بسیار گسترده و روبه رشد یافت، امری که شاید در هیچ کجای دنیا اینگونه مورد توجه قرار نگرفته بود‌.


شمس‌‌الدین تاکید کرد: در کنار قرآن توجه به عترت باید وجود داشته باشد تا به‌عنوان راهنما و هادی انسان‌ها در جوانی عمل کند. هر چه زمان پیش‌تر می‌رود انسان بیشتر می‌فهمد که تنها راه نجات جوامع بشری تمسک به قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) است.


وی خاطرنشان کرد: راه برون رفت از این فتنه‌های تیره و تاریک کننده که در جامعه و امور مردم روز به روز در حال افزایش می‌باشد، تمسک به قرآن است.


امام جمعه انزلی با بیان اینکه استخراج معانی و معرفت‌های قرآنی از اصول دستیابی به سعادت و گشایش سختی‌هاست، اظهارداشت: برای آنکه از سختی های روزگار با آسیب کمتری عبور کنیم باید قرآن و عترت و معارف اهل بیت(ع) را به‌صورت حقیقی مورد توجه قرار دهیم.


وی بندرانزلی را از جمله شهرستان‌هایی اعلام کرد که فعالیت‌های چشمگیری در زمینه قرآنی دارد و افزود: خانه قرآن تلاشهای خوبی داشته و شورای قرآنی باید بتواند با همفکری، پشتیبانی و برنامه ریزی صحیح تکالیف قرانی خود را انجام دهد.


شمس الدین خاطر نشان کرد: هرچه فعالیت های قرآنی را گسترده‌تر کنیم آسیب ها در همه حوزه ها کمتر خواهد شد. آنچه که مردم، جوانان و خانواده را از انواع آسیب ها حفظ می کند قرآن و توجه به اهل بیت (ع) است.

*جامعه ای که با قرآن عجین شده باشد به لحاظ فرهنگی مشکلی ندارد

«احمد دنیامالی» نیز در این نشست گفت: باید پیش از آنکه مردم را به عمل به دستورات قرآنی توصیه کنیم در مناسبات خود از دستورات قرآنی بهره گیریم.


نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه ای که با قرآن عجین شده باشد از لحاظ فرهنگی مشکلی نخواهد داشت، افزود: جامعه ای این چنینی از لحاظ اقتصادی بدون ربا و بر مبنای توجه به حقوق افراد خواهد بود.


وی تاکید کرد: اگر بعد از انقلاب تا به امروز توانسته ایم در مقابل ستیزه جویی های نظام سرمایه داری و ابرقدرت‌های جهان مقاومت کرده و بایستیم به برکت قرآن بوده است.


دنیامالی خاطرنشان کرد: هرچقدر فضای این شهر به رایحه خوش قرآن عطرآگین باشد در حوزه فرهنگ عمومی می توانیم بسیار موفق تر عمل کنیم.


وی تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که جامعه به سمت خوبی‌ها، نیکی‌ها، خیرات و برکات گرایش بیشتری داشته باشد.

*از ظرفیت موجود در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی بهره گیریم
حجت الاسلام «عباس صباحی»
در این جلسه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت موجود منطقه در راه ترویج و توسعه فرهنگ و امور قرآنی بهره گیریم، اظهار داشت : سازمان های مختلف در سال های اخیر در حوزه قرآنی اقدامات خوبی انجام داده‌اند که نیازمند سیاست گذاری و طرح و برنامه است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی انزلی با بیان اینکه متاسفانه از پتانسیل فعالان قرآنی بهره کافی گرفته نمی شود اذعان کرد: باید توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور با ساز و کار مناسبی انجام شود.


وی با اعلام اینکه امسال ۱۶ مرکز قرآنی تحت عنوان خانه قرآن روستایی و شهری و موسسات قرآنی کمک و حمایت های مالی دریافت کردند اذعان کرد: باید از ظرفیت نهادها و سازمان ها برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآن استفاده کرد.


حجت الاسلام «عباس خوبرو» رییس اداره اوقاف انزلی هم با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی به صورت مجازی از کسب مقام دوم توسط خانم خورشیدی در این دوره از مسابقات خبر داد و بیان کرد: تبلیغ و اطلاع رسانی در زمینه های قرآنی باید بیش از پیش انجام شود تا بتوانیم در نشر امور قرآنی بکوشیم.


در پایان این جلسه از «هاجر خورشیدی» نفر دوم مسابقات کشوری اوقاف در بخش دعا خوانی، «نیک مانده» نفر سوم مسابقات تفسیر کشور، «نوروزی» قاری قرآن، «عیسی صدفی»، «جمشید بذربخش»، «مهدی نگهدار»، «محمد صفری» و «مهدی ساکت» استادان قرآنی و مدیران موسسات قرآنی و خانه قرآن روستایی تقدیر شد. 

کد خبر 1004901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha