۱۸ پروژه راه روستایی جدید  در استان ایلام اجرا می شود

رضایی با بیان اینکه ۱۸ پروژه راه روستایی جدید به طول ۷۶ کیلومتر در استان ایلام در دست اقدام است، گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای عملیات راهداری در طول شبکه راه‌های استان شامل ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام، شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان در فضای مجازی، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و راه های مواصلاتی به ویژه در مناطق روستایی یکی از اولویت های اصلی در راهداری استان ایلام است.

 

«محمدرضا رضایی» با بیان اینکه کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان جاده دسترسی شوسه یا آسفالته برخوردار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۸ پروژه راه روستایی جدید به طول ۷۶ کیلومتر در قالب طرح ابرار توسط عوامل راهداری به صورت امانی و پیمانی برای احداث راه‌های روستایی روستایی ساخته نشده در دست اقدام است.

 

وی با تاکید بر اینکه که  برخی از این راه ها به بهره برداری رسیده و برخی دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال اجراست، تصریح کرد: جاده  روستاهای خربزان و بلوطستان زرین آباد، بان خشک به ریزه وند شهرستان ایلام، ورمله شهرستان هلیلان، گرزلنگر دره شهر، گنجه شهرستان ایلام، پشته ارشت ولیعصر بدره، پیامن به چنار هلیلان و حسن گاوداری شهرستان سیروان از جمله این طرح ها در حوزه جاده های روستایی است.

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام  گفت: عملیات خاکی راه های روستایی استان که از لحاظ ارتباطی با مشکل مواجه هستند، انجام شده و هم اکنون در حال پیگیری تامین اعتبار برای انجام عملیات بازسازی و آسفالت این پروژه ها هستیم.

 

رضایی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه مرز مهران به عنوان مهم ترین مرز زمینی کشور در بحث تردد زوار اربعین شناخته می‌شود، ایمن سازی محورهای منتهی به مرز جزو اولویت‌های کاری اداره کل راهداری استان است.

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام یادآور شد: فعالیت‌های ایمن سازی محورهای منتهی به مرز مهران هر ساله انجام می‌شود و در سال جاری نیز اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته است.

 

رضایی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های مهم استان از جمله مسیرهای منتهی به مرز مهران لکه گیری شده است، گفت: بیش از ۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی نیز روکش آسفالت و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان خط کشی شده است.

 

وی با بیان اینکه  حذف نقاط حادثه خیز در محورهای منتهی به مرز مهران دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های اداره کل راهداری است، گفت:  سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای عملیات راهداری در طول شبکه راه‌های استان شامل ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر هزینه شده است.

 

 

کد خبر 1004989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha