ضرورت کادرسازی و ارتقای سطح اندیشه در مساجد

حجت‌الاسلام فردآقایی بر ضرورت کادرسازی و توجه به مباحث فکری و ارتقای سطح اندیشه و مبانی اعتقادی مسئولان و دست‌اندرکاران مساجد در سراسر استان تاکید کرد.

«حجت‌الاسلام احسان فردآقایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به برگزاری کارگاه یک روزه تربیت استاد شهید مطهری اظهار کرد: کارگاه تربیت استاد کتب شهید مطهری ویژه 38 نفر از امامان محله و مبلغان علاقه‌مند به مباحث فکری و مبنایی در حوزه اندیشه اسلامی به شکل یک روزه و با حضور حجت‌الاسلام حسینی از اساتید مرتبط با دبیرخانه مرکزی بینش مطهر برگزار شد.

 

معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به شکل‌گیری جریان روشنفکری دینی در کشور توسط میرزا ملکم خان قاجار، خطر ورود افکار سکولاریستی در حوزه اندیشه در کشور را گوشزد کرد و افزود: جریان تحریف اسلام ناب در همه زمینه‌ها چه در زمینه اندیشه و حوزه‌های شناختی، چه در زمینه ارائه اسلام در خدمات اجتماعی و چه در سایر مقوله‌های مرتبط به شدت در حال فعالیت است و تمام تلاش خود را می‌کند تا اسلام ناب را مورد تحریف قرار دهد.

 

وی ضمن تأکید بر ضرورت کادرسازی و توجه به مباحث فکری و ارتقای سطح اندیشه و مبانی اعتقادی مسئولان و دست‌اندرکاران مساجد در سراسر استان، در خصوص شأن نزول برگزاری این جلسه و دستور کاری که خواهد داشت مطالبی ارائه کرد.

 

حجت‌الاسلام فردآقایی در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص اجرای این طرح توسط اساتید آموزش دیده پرداخت و اضافه کرد: پس از برگزاری این دوره هر کدام از اساتید آموزش دیده به مناطق تبلیغی خود در سراسر استان مراجعه کرده و ضمن تشکیل گروه‌های فعال مطالعاتی در حوزه کتب شهید مطهری بر اساس آموزش‌هایی که در این دوره دیده‌اند سیر مطالعاتی کتب این استاد والامقام را که با همکاری دبیرخانه طرح بینش مطهر در کشور تنظیم شده آغاز خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: اساتید بر اساس آموزش‌هایی که دیده‌اند پاسخگوی شبهات و سئوالات گروه‌های شرکت‌کننده در این طرح خواهند بود و در نهایت در یک بازه زمانی یک ساله عصاره آنچه که از کتب استاد مطهری در حوزه اندیشه و تفکر اسلامی لازم است به کادر مساجد ارائه شود، اقدام خواهد شد.

 

معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: از جمله نقاط قوت برگزاری این طرح حضور اساتید و طلاب خواهر است که در مناطق تبلیغی خود گروه‌ها و هیئات دخترانه را مورد آموزش قرار می‌دهند.

کد خبر 1005080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha