۳۰درصد دلیل ناباروری در سیستان و بلوچستان ناشناخته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۳۰درصد علتهای ناباروی در استان ناشناخته است و بیشترین علت مربوط به تخمک گذاری و سندروم تخمدان پلی کیستیک است.

«محمد هاشمی شهری»  در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان اظهارداشت: مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان به عنوان نخستین مرکز درمان زوج‌های نابارور در زاهدان روزانه 100نفر را پذیرش می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: بررسی ها بر روی زوج های نابارور صورت گرفته مشخص شد ۳۰درصد علتهای ناباروی در استان ناشناخته است و مسایل روانی متاثر از استرس می تواند تا ۵۰درصد بر باروری  فرد تاثیر بگذارد.

 

وی با اشاره به اینکه،تا کنون۶۶۰کودک به روش آی وی اف در زاهدان متولد شده اند، تصریح کرد:  سندروم تخمدان پلی کیستیک و اختلالات تخمدان از دلایل نازایی در استان محسوب می شود.

 

هاشمی شهری بیان کرد: هزینه درمان هر زوج ۸تا 10میلیون تومان است که در  مرکز ناباروری مولود فقط ۱۰درصد هزینه درمان از زوج ها دریافت می شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت:با افتتاح مرکز ناباروری در زاهدان دیگر زوج ها برای درمان به دیگر استانها مهاجرت نمی کنند و با مراجعه به مرکز مولود خدمات لازم را دریافت می کنند.

کد خبر 1005134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha