یلدای همدلی با همت هیئت بیت الاحزان همدان

رجبی گفت: همزمان با میلاد حضرت زینب (س) ۹۰ بسته حمایتی شب یلدا بین خانواده های نیازمند همدان توزیع می شود.

«علیرضا رجبی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: پویش یلدای همدلی با هدف اشاعه فرهنگ کمک‌های مؤمنانه، برگزاری جشن  میلاد حضرت زینب(س) و ماندن در خانه برگزار می شود.

 

مسئول هیئت بیت‌الاحزان فاطمه(س) همدان  افزود: امسال شب یلدا با میلاد حضرت زینب(س) مصادف شده است، همچنین به ‌منظور پیشگیری از کرونا و تشویق مردم به ماندن در خانه اقدام به برگزاری پویش توزیع بسته حمایتی کرده است.

 

وی  با اشاره به اینکه این پویش کاملاً مردمی بوده و هزینه‌های آن از سوی خیرین پرداخت شده است، افزود: در مجموع ۱۳ میلیون تومان برای تهیه این بسته‌ها هزینه شده است.

 

مسئول هیئت بیت‌الاحزان فاطمه(س) یادآور شد: هر بسته تهیه شده شامل کیک، تنقلات ویژه شب یلدا، میوه و... و همچنین پیکسل سردار شهید سلیمانی است.

 

رجبی اظهار کرد: از خانواده‌هایی که این بسته‌ها را دریافت می‌کنند خواسته شده در جشن شب یلدا عکس‌هایی بگیرند و برای هیئت ارسال کنند؛ به بهترین عکس‌ها جوایزی اهدا خواهد شد.

 

گفتنی است، هیئت "بیت الاحزان فاطمه(س)" از سال 1374 و با همراهی و همت چندین همسایه در محله چرمسازی شهر همدان فعالیت خود را آغاز کرد.

 

این هیئت در سال های اولیه تشکیل، اقداماتی همچون برگزاری دعای کمیل، دعای ندبه، پخت و پخش نذری، سینه زنی و مراسم ماه محرم، توزیع اقلام تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند و غیره را انجام می داد و همزمان با اقدامات انجام شده، در ایام خاص نیز برنامه های مخصوص را در دستور کار خود داشته است.

 

 هیئت و موسسه خیریه بیت الاحزان تا قبل از ورود ویروس کرونا بسیار فعال بود و با تعطیل شدن جلسات هیئت و فعالیت های قرآنی، راه و روش جدیدی را در پیش گرفت و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و طرح مواسات و همچنین کمک به کادر درمان فعالیت های مختلفی انجام می هد.

کد خبر 1005197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha