امیدواریم بتوانیم سهم اعتبارات فرهنگی در لایحه ۱۴۰۰ را حداقل به ۲ درصد ارتقا دهیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سهم بودجه بخش فرهنگ در لایحه ۱۴۰۰ گفت: امیدواریم بتوانیم سهم اعتبارات این بخش را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ حداقل به دو درصد ارتقا دهیم.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بودجه بخش فرهنگ در لایحه 1400 گفت: اعتبارات حوزه فرهنگ، گردشگری و ورزش به شدت پایین است و اساسا چانه فرهنگ کوچک گرفته شده است یعنی سهم فرهنگ در اعتبارات کل لایحه بودجه 1.6 درصد است که این عدد ناچیزی است و پاسخگوی فضای فرهنگی کشور نیست.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اساس انقلاب ما و مبانی آن فرهنگی است و سزاوار نیست که ما این گونه به بخش فرهنگ نگاه کنیم و بودجه آن را این قدر ناچیز ببینیم. قطعا توجه به بودجه این بخش نیازمند حمایت جدی دولت و مجلس است.

 

وی ادامه داد: ما امیدواریم در کمیسیون تلفیق نسبت به ارتقای بودجه بخش فرهنگ اقدامی را انجام دهیم، در حال تلاش هستیم و امیدواریم بتوانیم سهم اعتبارات فرهنگ را در لایحه بودجه 1400 حداقل به دو درصد ارتقا دهیم.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته برای بخش فرهنگ پاسخگوی آسیب های حادث شده در حوزه کرونا نیست، گفت: هنرمندان، عرصه رسانه و فرهنگ ما به شدت آسیب دیده است. مجموعه سالن های اختصاصی ورزشی و قهرمانی، مربیان ورزشی به شدت آسیب دیده اند و باید تلاش کنیم در کمیسیون تلفیق اقداماتی را در راستای بهبود بودجه این بخش انجام دهیم.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ساماندهی دستگاه های فرهنگی در این رابطه نیز گفت: ما معتقدیم از اساس سامانه های الکترونیک و هوشمند می تواند اعتبارات ما را رصد کند و قابل ارزیابی باشد ولی متاسفانه این سامانه ها وجود ندارد و یکی از ایرادات جدی لایحه بودجه غیر شفاف بودن آن است. نه منابع و نه مصارف ما به درستی روشن و شفاف نیست.

 

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم منابع و مصارف مان روشن و شفاف باشد باید سیستم را به سمت هوشمندسازی ببریم، گفت: اگر ما بتوانیم هوشمندسازی سیستم را انجام دهیم، می توانیم منابع و مصارف را به صورت هدفمند ارزیابی کنیم و این مسئولیت دولت است، دولت باید این کار را انجام دهد که دولت در این رابطه کوتاهی کرده است، هرچند ما در حوزه نظارتی یکی از مسایلی که به دنبال آن هستیم، رفتن به سمت سامانه هوشمند است.

کد خبر 1005233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha