بارش های زمستانه گلستان با میانگین بلندمدت برابر است

داداشی به شرایط آب و هوایی استان گلستان در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: میزان بارش در زمستان امسال نسبت به میانگین بلندمدت برابری خواهد کرد.

«نوربخش داداشی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سامانه بارشی از روز گذشته استان گلستان را تحت تاثیر خود قرار دارد  که پیامد آن بارش باران و بارش برف در ارتفاعات بود.

 

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: از ابتدای مهر که شروع سال زراعی به شمار می رود تا روز گذشته 75 میلی متر بارندگی داشتیم که نسبت به بلند مدت 37 میلی متر کاهش بارندگی را در سطح استان شاهد بودیم.

 

داداشی افزود: از نظر کشاورزی به دلیل اینکه پراکنش بارندگی در آذر خوب بود مشکلی برای کشت محصولات پاییزه در استان پیش نیامد.

 

وی گفت: از ابتدای آذر تاکنون چهار مورد بارندگی داشتیم و این بارندگی های مفیدی بود که به کشاورزان برای کشت محصولات پاییزی کمک کرد.

 

مدیرکل هواشناسی استان گلستان  تاکید کرد: در زمستان امسال میزان بارش استان با میانگین بلندمدت برابر خواهد کرد اما مقداری دمای هوا در زمستان  نسبت به میانگین بلند مدت بیشتر است و این بیانگر آن است که بارش برف در زمستان کمتر خواهیم داشت و باید مراقب ذخایره آبی استان باشیم.

 

کد خبر 1005252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha