اجرای طرح بوم موجب تقویت مهارت و معلومات دانش آموزان می شود

بهمرد گفت: طرح بوم، با هدف ایجاد روحیه نوآوری و کارآفرینی، آشنایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه استعدادها و مهارت‌های بومی محل زندگی خود برنامه ریزی و اجرا شده است.

«سعید بهمرد» روز شنبه (29 آذر) در گفتگو با   خبرگزاریشبستان در بوشهر به اجرای موفق «طرح بوم» در بندر ریگ اشاره کرد و اظهار داشت: طرح بوم، با هدف ایجاد روحیه نوآوری و کارآفرینی، آشنایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه استعدادها و مهارت‌های بومی محل زندگی آنان و ارتقای سطح معلومات دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلفی که در کتب درسی موجود نیست و در کلاس‌ درس بحث نمی‌‍شود، از سوی وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی و ابلاغ شده است.

 

رئیس آموزش و پرورش منطقه بندر ریگ با اشاره به درخشش یکی از مدارس این بندر در اجرای طرح بوم بیان کرد: دبیرستان حضرت رقیه (س) این منطقه موفق به کسب رتبه برتر کشوری مجری طرح بوم در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ شد.
 

وی با بیان اینکه این طرح ۶۰ ساعت از زمان آموزش در طول سال تحصیلی را به خود اختصاص می‌دهد که به صورت ۲ ساعت در هفته انجام می‌شود، افزود: موضوع برنامه، یاددهی مسائل مختلف خارج‌ از مباحث درسی و بیشتر در ارتباط با فرهنگ و استعدادهای بومی منطقه ازجمله آموزش مهارت‌های مختلف دینی، اجتماعی، اخلاقی، نوآوری و کارآفرینی با توجه به استعدادهای بومی، ساخت‌ دست‌سازهای بومی، بازدیدها و اردوهای علمی آموزشی از نهادها، کارخانه‌ها، ادارات و مراکز علمی برای آشنایی به حرف و مشاغل مختلف و  افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان است.


بهمرد اولویت برنامه های اجرایی در قالب طرح بوم را شناسایی ظرفیت های بومی هر منطقه عنوان کرد و ادامه داد: هر برنامه‌ای که خارج از موضوعات درسی باشد و بتواند بر آموخته‌های دانش‌آموزان بیفزاید در قالب طرح بوم اجرا خواهد شد که اولویت‌ آن با توانایی‌های بومی هر منطقه است.


وی با بیان اینکه  مجری طرح بوم، مدیریت مدرسه و نظارت آن را انجمن اولیا و مربیان و اداره مربوطه برعهده‌ دارد اظهار داشت در پایان آموزش هر مهارت، به ارزشیابی دانش‌آموزان پرداخته می شود و در اتمام هر مهارت و یا پایان سال تحصیلی گزارش عملکرد خود را به منطقه ارسال می‌کنند.


رئیس آموزش و پرورش منطقه بندرریگ خاطر نشان کرد: هر منطقه پس از ارزیابی مدارس، طبق سهمیه دریافت شده، آموزشگاه برتر خود را به استان معرفی خواهد کرد و استان پس از داوری با بررسی مستندات و بازدید حضوری، برترین‌ها را به وزارت آموزش و پرورش برای کسب رتبه کشوری معرفی می‌کند.

 

کد خبر 1005265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha