کرونا، بیش از پیش روحیه زینب گونه را میان پرستاران تقویت کرد

میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) که روز پرستار نامگذاری شده است، این روز فرصتی است تا روحیه زینب گونه میان پرستاران تقویت شود که البته در بحران کرونا سنگ تمام گذاشته اند.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

پنجم جمادی الاول روز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) است که در واقعه کربلا رشادت ها از خود به یادگار گذاشت و پرچم دار نهضت امام حسین (ع) پس از شهادت امام سوم شیعیان بود.

پرستار نهضت حسینی (ع)

ولادت این بانوی بزرگ را «روز پرستار» نامیده اند به این دلیل که در واقعه کربلا، حضرت زینب (س) از برادرش امام سجاد (ع) و سایر بیماران و مصیبت دیدگان اهل بیت (ع) پرستاری کرد و اما فراتر از پرستار بیماران بود و در یک جمله توانست پرستار نهضت و انقلاب حسینی (ع) باشد.

حضرت زینب (س) با قیام شجاعانه خود به گونه ای از قیام امام حسین (ع) دفاع کرد که تا این قیام تا رستاخیز نیز زنده و مقدس باقی خواهد ماند.

نامگذاری سالروز ولادت این بانوی بزرگ اسلام به نام «روز پرستار»، فرصتی برای  تداعی فداکاری های حضرت زینب (س) است و همچنین باع می شود ضمن تجلیل از فداکاری پرستاران در جامعه، روحیه زینب گونه میان پرستاران تقویت شود.

پرستاری با فداکاری از جنس کرونا

نام پرستار همواره تداعی کننده ایثار و از خودگذشتگی است، فرشتگانی که در روزهای سخت بیماری در کنار بیماران می مانند و بدون توجه به زمان در شبانه روز از آنها پرستاری می کنند تا بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شوند اما شاید هیچ زمانی شاهد اوج این از خوگذشتگی به اندازه شیوع کرونا نبوده ایم.

این ایثار این بار پای جان پرستاران و کادر درمان را پیش کشید و لقب مدافعان سلامت به آنها اختصاص داده شد و کم نبوده اند پرستارانی که در نقاط مختلف کشور و از جمله استان فارس جان خود را در این بحران فدا کردند و در این راه شهید شدند.

 

فداکاری یک زوج پرستار

یک زوج پرستار نورآبادی در این میان با خدمت در بیمارستان «حضرت ولیعصر(عج)» شهر نورآباد که به صورت شبانه روزی به بیماران کرونا خدمات می رساند، سنگ تمام گذاشته اند و حتی به فرزند چهار ساله خود نیز یاد داده اند که برای خدمت به مردم در این شرایط باید دوری از آنها را تحمل کند و در مورد فعالیت خود در این شرایط چنین می گویند:

«مجید صادقی» با اشاره به عشق خود و همسرش به رشته پرستاری می گوید: انتخاب این رشته و خدمت در آن به ما انگیزه مفید بودن داده است.

سوپروایزر بیمارستان «حضرت ولیعصر(عج)» شهر نورآباد می افزاید: زیبایی کار پرستان در بحران کرونا یک هدف مشخص است که بدون توجه به پست و مقام و در لباسی که شناخته نمی شوند به بیماران خدمت رسانی می کنند و بزرگترین دلخوشی ما بهبودی بیماران است.

«سحر بهزادی» نیز دوری از پسر چهار ساله اش را دشوار می داند و می گوید: از زمان شیوع کرونا فرزندم را به خانواده همسرم سپرده ایم و رفت و آمد به خانه خودمان محدود شده است.

پرستار بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «حضرت ولیعصر(عج)» شهر نورآباد ادامه می دهد: ارائه خدمات به بیماران کرونایی در این بخش در روزهای اول به علت حجم بالای مراجعه بیماران و میزان مرگ و میر، موجب ایجاد اضطراب در کارکنان می شد اما در این شرایط نیز با ایثارگری و فداکاری همواره به بیماران لبخند زده و دلداری می دادند.

وی تاکید می کند: در بحران کرونا شیرین ترین لحظات برای ما بهبودی یک بیمار مبتلا به کرونا و ترخیص آنها بود و دعای خیرشان ما را به ادامه راه بیش از پیش دلگرم می کند.

 

 

 

توصیه هایی از جنس مهربانی

مدافعان سلامت و پرستاران دلسوز ما از ابتدای شیوع کرونا همواره مردم را به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا دعوت کرده اند و سرپرستار بخش زنان و زایمان بیمارستان «شهید بهشتی» شیراز نیز ضمن تبریک روز پرستار به تمامی پرستارانی که در بحران کرونا از جان خود گذشتند و به معنای واقعی ایثار کردند از مردم تقاضای همراهی بیشتر در این زمینه دارد:

سرپرستار بخش زنان و زایمان بیمارستان «شهید بهشتی» شیراز با تاکید بر فداکاری و از خودگذشتگی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی پرستاران می گوید: در این شرایط سخت، پرستاران همواره تلاش کردند تا باری از روی دوش ملت عزیزمان بردارند.

«شهرزاد نوید» ادامه می دهد: پرستاران انتظاری در قبال این رشادت و ایثار ندارند اما تنها از مردم تقاضا دارند تا با استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند.

وی تاکید می کند: از مردم درخواست می کنیم تا از تجمع و دورهمی اجتناب کنند و در آستانه شب یلدا به خاطر حفظ سلامت و جان خود و عزیزانشان و سایر افراد جامعه از برگزاری مهمانی و تجمع خودداری کنند.

 

 

اینکه به تبریک به پرستاران برای این روز در سالی که بحران کرونا سایه بر کشور ما مانند سایر کشورها انداخته است، اکتفا کنیم کافی نیست زیرا بهترین قدردانی ما رعایت نکات و توصیه های بهداشتی است تا بیش از پیش موجب مراجعات بیماران به مراکز درمانی و افزایش حجم کار کادر درمان نشویم.

گزارش: مریم شمالیان

کد خبر 1005286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha