اخبار نیروی انتظامی/ از فراخوان مشمولان به خدمت تا  دستگیری سارق منزل در چابهار

اخبار نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مورخه ۲۹ آذرماه/ از فراخوان مشمولان به خدمت تا دستگیری سارق منزل در چابهار

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان از فراخوان مشمولان اعزامي پايه خدمتي دي ماه سال 99 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ ابراهيم جهانتيغ معاون وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:  طبق اطلاعیه صادره از معاونت وظیفه عمومی ناجا کليه مشمولاني که برگ آماده به خدمت به تاريخ یکم و سوم دي ماه سال 99 دريافت کرده اند، مي بايست با مراجعه به يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) ، برگ معرفي نامه مشمولان به مراکز آموزش را دريافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.
وی افزود: در این اطلاعیه آمده است با توجه به متمرکز شدن اعزام در روز يکم دي، کليه مشمولان داراي برگه اعزام به خدمت 01/10/1399 و 03/10/99 رأس ساعت 10:00صبح روز 01/10/99  باید در محل معاونت وظيفه عمومي حضور يابند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: مشمولان مي بايست به همراه برگ معرفي نامه که از طريق يکي از دفاتر(پليس+10) دريافت کرده اند ، به نزديک ترين مرکز بهداشت محل سکونت خود جهت معاينه در خصوص ويروس کرونا مراجعه و درصورت تاييد سلامتي آنان در اين زمينه، برگ محل مراجعه ممهور به مهر تاييد مرکز بهداشت را به همراه داشته باشند.
وی گفت: اعزام مشمولان پايه دي 99 با رعايت دستور العمل هاي بهداشتي از قبيل معاينه و غربالگري مشمولين از طريق مراکز بهداشتي، ضد عفوني و گندزدايي درون و بيرون اتوبوس ها، معاينه رانندگان و کمک رانندگان و رعايت فاصله اجتماعي در داخل اتوبوس ها انجام خواهد شد.
سرهنگ جهانتیغ بیان داشت: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردي از قبيل:کوتاه نمودن موي سر، گرفتن ناخن ها و.... را رعايت نموده، وسايل شخصي، بهداشتي، قاشق و چنگال، ليوان و لباس گرم و....را به همراه داشته وهمچنين  از حضور و استقرار خانواده ها براي بدرقه مشمولان در محل اعزام خودداری گردد.
معاون وظیفه عمومی استان در ادامه گفت: مشمولان اعزامي به استانهاي ديگر مواد غذايي خشک بين راهي همراه داشته باشند. به منظور صيانت از ابتلا به بيماري، رانندگان در طول مسير در رستوران هاي تو راهي براي صرف غذا توقف نخواهند کرد.(هزينه پذيرايي توراهي بعداً به سرباز کارت مشمولان واريز خواهد شد)
این مقام انتظامی اظهار داشت: با توجه به اينکه اعزام به مرخصي سربازان در طول دوره بدليل شرايط پيش آمده(جلوگيري از شيوع بيماري کرونا) امکان پذير نمي باشد. بنابراين مشمولان محترم اصل مدارک مورد نياز ( برگ اعزام ، برگ محل مراجعه ، برگ واکسيناسيون، کارت ملي و شناسنامه، مدارک مربوط به شرايط خاص متأهلين، پدر نظامي شاغل يا بازنشسته، گواهي فوت والدين، جانبازان بالاي 25 درصد و خانواده درجه يک شهداء و...) را همراه خود داشته باشند.
سرهنگ جهانتیغ در پایان خاطر نشان کرد، متقاضيان در صورت نياز به اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گويا به شماره 096480 و يا کانال سروش سازمان به نشانيkhabaresarbazi@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

سردار "احمد طاهری"در پیامی ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سی ام آذر ماه، مصادف با پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت پرستار بزرگ کربلا، اسوه صبر و تربیت یافته مکتب فاطمی، حضرت زینب کبری (س) بر همه پیروان و دوستداران آن حضرت، به ویژه پرستاران زحمت کش و فداکار مبارک باد.
پرستاران به عنوان بخش مهمی از جامعه سلامت کشور، دارای نقش برجسته و مهمی هستند که بارها روايت‌ نجات جان بيماران را از زبان پزشكان درباره تلاش آنها و یا از سوي همراهان بيماران شنيده‌ایم.
امیدوارم در راستای پاسداشت جایگاه معنوی شغل مقدس پرستاری همواره صفات عالیه پرستار نمونه تاریخ بشری حضرت زینب (س)، مورد بازخوانی، همت و تأسی پرستاران عزیز قرار بگیرد.

اینجانب ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار به ملت ایران مخصوصاً جامعه پرستاری ایران و قدردانی صمیمانه از مجاهدت ها و زحمت های شبانه روزی پرستاران و کادر درمانی به ویژه پرستاران شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی نیرو‌ی انتظامی در شرایط کنونی مبارزه با انتشار و انتقال ویروس منحوس کرونا ، سلامتی و توفیق همه پرستاران و خانواده‌های گرامی شان را از درگاه حق تعالی مسئلت می نمایم.

 

کشف گازوئیل قاچاق در سراوان

فرمانده انتظامي شهرستان سراوان از توقیف یک دستگاه تریلی تانکردار حامل 29 هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ " داریوش سرگلزایی" در تشریح این خبر بیان داشت: روز گذشته ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی "گشت" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "سراوان به خاش" به يک دستگاه تریلی تانکردار حامل سوخت مشکوک شدند.
وي تصریح کرد: مأموران اين فرماندهي پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده، در بازرسی از آن 29 هزار لیتر گازوئیل قاچاق خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سراوان با اشاره به توقيف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکيل پرونده روانه دادسرا شد.
سرهنگ سرگلزایی پديده شوم قاچاق سوخت را یکی عوامل مهم ضربه به اقتصاد کشور دانست و از شهروندان خواست اخبار  و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس 110 در اختیار پلیس بگذارند.

 

دستگيري سارق منزل با 5 فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای منزل با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.
سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل درسطح شهرستان چابهار، دستگيري سارق یا سارقان در دستور كار پلیس آگاهی اين فرماندهی قرار گرفت.
وي افزود: در اين راستا با کار شبانه روزي و اقدامات فني صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چابهار در نهايت محل اختفاي یک سارق حرفه اي را شناسايي و متهم با هماهنگي قضائي طي يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير شد.
سرهنگ کیخائی مقدم افزود: متهم که پس از انتقال به پلیس آگاهی و روبه رو شدن با ادله پلیس چاره ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشت و در تحقیقات تکمیلی به 5 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.
فرمانده انتظامي شهرستان چابهار در پایان با اشاره به معرفی متهم 34 ساله این پرونده به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای پليسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سريعاً با شماره 110 تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

تصادف خودروی پراید با یک دستگاه کامیون در شهرستان ایرانشهر یک کشته برجاي گذاشت.


سرهنگ "حسن کیخا " سرپرست فرماندهی انتظامي شهرستان ایرانشهر بیان داشت: عصر روز گذشته در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي110 مبني بر يك فقره تصادف در محور "سه راه علیزاده" بلافاصله تيمي از ماموران انتظامي به همراه نيروهاي امدادي به محل اعزام شدند.
وي افزود: در بررسي هاي به عمل آمده در محل مشخص شد، یک دستگاه کامیون بنز در شانه خاکی سمت راست جاده به دلیل نقص فنی متوقف بوده که یک دستگاه خودروی پراید به شدت با خودروی مذکور برخورد میکند.
سرهنگ کیخا تصريح کرد: در اين حادثه دلخراش متاسفانه راننده خودروی پراید به علت شدت جراحات وارده در دم  فوت مي کند.
وي خاطر نشان کرد: كارشناس تصادفات پليس راه علت وقوع اين حادثه را بي احتیاطی از جانب راننده پراید به دلیل عدم توجه به جلو  دانست.
سرپرست فرماندهی انتظامي شهرستان ایرانشهر  با ابراز تاسف از اين سانحه مرگبار از رانندگان خواست در هنگام رانندگي هوشياري کامل خود را حفظ کرده و با رعايت قوانين، ضامن سلامت خود و ديگران باشند.

 

هشدار پلیس فتا:
ضرورت هوشیاری والدین برای جستجوی امن کودکان در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: فضای مجازی برای دانش آموزان همچون ابزاری است که دارای قابلیت اصلاح و تخریب به طور همزمان می‌باشد و با توجه به اینکه دنیای کودک و نوجوان دنیای زودباوری و اعتماد است, هوشمندی بیشتر والدین به همراه آموزش خود مراقبتی امری حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "حسن کیخا" رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در این باره اظهار داشت: با توجه به جولان بیماری کرونا در کشورمان، حضور دانش‌آموزان در اماکن آموزشی به حداقل رسیده و محصلان برای دریافت بسته‌های آموزشی, تکالیف درسی و یا انجام تحقیقات خود ناگزیر به استفاده از اینترنت می‌باشند.
وی با بیان اینکه جهان رنگارنگ دارای زوایای تاریکی است که درامان ماندن از آن مستلزم داشتن اطلاعات کافی می‌باشد، افزود: تهدیدات زمانی آشکار می شوند که دانش آموز با تایپ اشتباه یک آدرس اینترنتی ویا کلیک بر روی لینک یک ایمیل به طور تصادفی  وارد سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرخطر می‌شود.
این مقام مسئول بیان داشت: ورود ناخودآگاه دانش‌آموزان به چت‌روم‌ها و برقراری دوستی‌های پنهانی با افراد بزهکار و تشویق به انجام چالش‌های غیرمحترمانه زمینه ارتکاب انواع جرائم علیه آنان را فراهم و حتی منجر به اغفال و فرار از منزل خواهد شد.
وی در ادامه عنوان داشت: دادن پاسخ مثبت به درخواست های گوناگون مجرمان سایبری و دراختیار گذاشتن اطلاعات خصوصی, خانوادگی و بانکی نشان‌دهنده این است که نوجوانان ما هنوز به آگاهی لازم نرسیده‌اند.
سرهنگ کیخا بیان کرد: نوجوانان باید بدانند که بعضی از کلاهبرداری‌های حیله‌گرانه ممکن است از طرف برخی افراد طرح‌ریزی شده باشد, بنابراین می بایست قبل از هرگونه واکنش به درخواستهای مشکوک با والدین و یا مربیان خود مشورت کنند.
رئیس پلیس فتا استان افزود: طبق آخرین تحقیقات افراد تا رده سنی 18سال برای استفاده از اینترنت به نظارت بزرگسالان نیاز دارند. بدون شک برقراری ارتباط صمیمی با فرزندان و فراهم نمودن فرصت گفتگو در مورد جنبه‌های خطرناک دسترسی به اینترنت, یکی از روشهای پیشگیرانه در مقابل این تهدیدات می‌باشد.
این مقام مسئول تاکید کرد: رعایت نکات امنیتی ذیل می‌¬تواند تا حدود زیادی شما و فرزندانتان را از وقوع احتمالی این خطرات محافظت نماید:
1)نصب آنتی ویروس بر روی رایانه.
2)استفاده از فیلترها و حالت‌های جستجوی امن با ذکر دلیل برای کودکان .
3) دانلود برنامهAppLock در اندروید و مراجعه به بخشRestrictions  در iosمانع دسترسی به برنامه‌های خاص خواهد شد.
4) نشانه‌ امنیتی وب‌سایت مانند وجود قفلِ آویز در کنار نشانی وب و یا شروع آدرس باکلمه  httpsنشان‌دهنده ایمن بودن سایتها است که باید به فرزندتان کمک کنید که این نشانه ها را بشناسند.
وی از عموم شهروندان خواست، با انجام اقدامات پیشگیرانه در فضای سایبری به میزان قابل توجهی از وقوع جرائم کاسته وبه محض مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا cyberpolice.ir به کارشناسان پلیس اطلاع دهید.
این مقام انتظامی تاکیدکرد: داشتن سواد رسانه‌ای و تفکر پرسشگر باعث می‌شود که درک درستیاز مسائل داشته باشیم و با تشخیص و تفکیک محتوای دروغ  و راست  اجازه ندهیم که  افکار  عمومی درمعرض آسیب جدی قرار  بگیرد.
سرهنگ کیخا از عموم شهروندان خواست، از انعکاس اخباری که در هیچ یک از خبرگزاری‌های‌ رسمی منتشر نشده خودداری نموده و درصورت رویت سایتهای مشکوک مراتب را با کارشناسان پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir درمیان بگذارید.

 

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از هلاکت یک شرور مسلح در درگیری با پلیس شهرستان خبر داد.


سرهنگ "حسن کیخا" در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: در پی گزارش چند فقره سرقت مسلحانه و شرارت های سریالی در سطح شهرستان ایرانشهر رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: به منظور پیشگیری از سرقت های مشابه و دستگیری سارقان و احدهای گشتی هدفمندی سازماندهی و در محلات جرم خیز شهرستان راه اندازی شد.
 سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در هیمن رابطه ماموران یگان امداد شهرستان  در ساعت 20:40 شب در حین گشت زنی در بلوار "کشاورز" ایرانشهر  به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک که با استفاده از علام هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست داده ولی راننده بدون توجه به ایست ماموران به سرعت خود افزوده و با انجام حرکات نمایشی برای منصرف کردن پلیس از تعقیب خود در حین فرار با سلاح کمری اقدام به شلیک چند تیر به صورت هوایی می کند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: شرور مسلح بعد از تعقیب و گریز وارد محله "سجاد"  شهرستان ایرانشهر میشود که مأموران پس از چندین مرتبه صدور فرمان ایست با رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک چند تیر هوایی در نهایت برای متوقف کردن خودرو به سمت لاستیک های آن  تیر اندازی و  خودرو را متوقف می کنند.
سرهنگ کیخا در ادامه افزود : با توقف خودرو،  متهم بدون توجه به اخطارهای مکرر پلیس پس از پیاده شدن از خودروی خود  برای فرار از محل، شروع به تیراندازی به سمت عوامل انتظامی می کند که با مقابله به مثل مأموران به ضرب گلوله به هلاکت می رسد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر  با اشاره به کشف يک قبضه سلاح کلت کمري و یک تیغه خشاب از متهم خاطر نشان کرد: حمل سلاح گرم، قدرت نمایی با سلاح  و  ایجاد ناامنی و رعب و وحشت عمومی از مهمترین سوابق این فرد شرور  بوده است.
وی خاطر نشان کرد: پلیس به عنوان حافظ جان، مال و ناموس مردم به هیچ وجه اجازه جولان و سرکشی را به افراد شرور و سارقان مسلح نخواهد داد و با این افراد به شدت برخورد خواهد کرد.

 

دستگیری سارقان به عنف خودرو و کشف خودروی مسروقه در زاهدان

فرمانده انتظامي شهرستان "زاهدان" از دستگيري 4 سارق به عنف خودرو و کشف سواری سمند مسروقه در عملیات ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی" اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری 11در  حین گشت زنی  در سطح حوزه به سرنشینان یک دستگاه سواری سمند مشکوک شدند.
وی افزود: راننده خودرو با مشاهده پلیس از محل متواری؛ که با اقدام به موقع ماموران خودرو متوقف و با بررسی های صورت گرفته مشخص شد خودروی مذکور مسروقه بوده و چند روز قبل به صورت به عنف از شهرستان چابهار به سرقت رفته است.
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به دستگیری سرنشینان خودرو گفت: متهمان که چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند پس از انتقال به کلانتری به جرم خود اعتراف کرند.
سرهنگ سعادتی در پایان با بیان اینکه سارقان دستگیر شده دارای سوابق متعدد سرقت هستند؛ از شهروندان خواست: توصيه هاي پليس را در حفظ و نگهداري اموال خود جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، موضوع را سريعا با شماره تلفن 110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

 

کشف راز قتل جوان چابهاری پس از 13 سال

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چابهار، راز قتل جوان 29 ساله چابهاری پس از 13 سال کشف و قاتل دستگیر شد.
سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چابهار پرونده معوقه قتل جوانی 29 ساله را که در دیماه سال 86 به قتل رسیده بود و به دلیل نبود مستندات کافی مسکوت مانده بود با دعوت از شاکیان پرونده به جریان انداخته و تحقیقات جامعی را در خصوص ابعاد جرم و شناسایی قاتل آغاز کردند.
وي  افزود: درنهایت با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی و با بهره گيري از شیوه های نوین پلیسی متهم به قتل پس از 13 سال شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با بررسی های به عمل و اعترافات متهم مشخص شد وی 13 سال پیش در پی اختلافات پیش آمده در رابطه با معاملات ناثواب مواد مخدر با ضربات چاقو مقتول را به قتل رسانده است.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: متهم 42 ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

کد خبر 1005361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha