خداوند با اقامه احکام مرزها انسانی و دینی را حفظ می‌کند

آیت‌‌الله رشاد گفت: اگر حدود الهی اجرا نشود دین ترک، شریعت تعطیل و جامعه فاسد می‌شود ؛خداوند با اقامه احکام مرزها انسانی و دینی را حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: برای حفظ و بزرگداشت محارم الهی خداوند حدود و احکام را قرار داد.

وی افزود: اگر مرز احکام الهی مخدوش شود و مجرمان در قبال اعمالی که انجام می‌دهند مجازات نشوند حد و مرز و قاعده‌ای باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه حدود و شرع انسان‌ها و جوامع را حفظ می‌کند، عنوان کرد: اگر احکام الهی نباشد حدود انسانی از بین رفته و جامعه به شکل جنگل می‌شود.

تولیت‌ حوزه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: اگر حدود الهی اجرا نشود دین ترک، شریعت تعطیل و جامعه فاسد می‌شود ؛خداوند با اقامه احکام مرزها انسانی و دینی را حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند اقامه حد را برای تعظیم محارم و حفظ حدود الهی قرار داده است، اظهار کرد: آنان که با اندک خرد و بهره‌مندی از دین به قانون اعتراض می‌کنند و کاری غیرعقلانی انجام می‌دهند، گاهی چنین افرادی اغراض شخصی، نفسانی و سیاسی دارند که با اجرای حدود مخالفت می‌کنند.

 

کد خبر 1005394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha