نظارت ویژه دامپزشکی لرستان در شب یلدا/ مردم از خرید دام و طیور زنده پرهیز کنند

زبردست گفت: نظارت ویژه شب یلدا به مدت ۷۲ ساعت برکشتارگاه ها، مراکز عرضه تولید و فروش و قطعه بندی مرغ و گوشت انجام می شود.

«مصطفی زبردست» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: با توجه به درپیش رو بودن شب یلدا و این مهم که بنا برسنت های قدیمی در شب یلدا مصرف گوشت سفید و قرمز بین مردم بیشتر می شود طرح ویژه نظارتی توسط دامپزشکی استان اجرایی شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان افزود: در این طرح دامپزشکی  استان برای صیانت از سلامت مردم بر عرضه دام و طیور و گوشت در استان نظارت می کند.

 

وی افزود: در این راستا گشت های ویژه نظارت بر کشتارگاه ها، مراکز عرضه دام و طیور در استان  از دو روز قبل از شب یلدا و یک روز بعد از شب یلدا نظارت می کنند.

 

زبردست بیان کرد: نظارت ویژه شب یلدا به مدت 72 ساعت بر کشتارگاه ها و اماکن عرضه دام و طیور اعم از عرضه، تولید و فروش استان تشدید می شود.

 

وی افزود: همچنین بر مراکز قطعه بندی مرغ و گوشت در استان به صورت ویژه نظارت می شود.

 

با عوامل کشتار و عرضه در خارج از مراکز کشتارگاه برخورد می شود

 

زبردست با اشاره به اینکه نظارت بر مراکز عرضه دام و طیور از مهم ترین   وظایف سازمان دامپزشکی است، ادامه داد:  از عموم مردم در خواست می شود از خرید مرغ زنده، کشتار دام در حاشیه شهر و اماکن غیرمجاز حتما خودداری کنند.

 

وی یادآور شد: با توجه به وجود خطر انتقال آنفولانزاحاد پرندگان، تب کریمه کنگو،تب مات و... در کشتار غیر مجاز، مجموعه دامپزشکی استان برای صیانت از سلامت با کلیه عواملی که مبادرت به کشتار غیر مجاز و عرضه خارج از محدودهکشتارگاه ها کنند برخورد می کند.

 

زبردست اذعان داشت: از ابتدای سال تاکنون نزدیک ۱۵ نفر از عواملی که در کشتار غیر مجاز دام خیل بودند برخورد شده و به مراجع قضا معرفی شده اند.


مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار کرد: هماهنگی لازم به عمل آمده است که با این افراد قاطعانه و قانونی برخورد شود.


وی از مردم خواست هرگونه تخلف بهداشتی را با شماره های ۳-۳۳۳۰۳۰۲۲ اداره کل دامپزشکی لرستان اطلاع رسانی نمایند.

کد خبر 1005455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha