بیانیه مشترک نمایندگان مردم اهواز پیرامون معضل آبگرفتگی

سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی ۲ تن از نمایندگان مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه پیرامون معضل آبگرفتگی بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی 2 تن از نمایندگان مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه پیرامون معضل آبگرفتگی بیانیه مشترکی صادر کردند. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

 

مردم شریف اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در ابتدا به عنوان خادمان  شما ملت شهید پرور بر خود لازم می دانیم ضمن اظهار همدردی با شما مخدومین بزرگ منش، مراتب تاسف عمیق خود پیرامون معضل آبگرفتگی معابر کلانشهر اهواز که در روزهای اخیر رنج و مشقت عمومی را در پی داشته است اظهار کنیم و بدین وسیله  به شما اطمینان خاطر می دهیم بر اساس وظیفه اخلاقی، شرعی و قانونی خود از هیچ تلاشی به منظور حل این معضل بزرگ، فروگذار نخواهیم کرد و هیچ گونه مماشاتی را نیز در این راه ناهموار بر نخواهیم تابید. بر همین اساس نکاتی چند در این زمینه را با شما موکلان معظم در میان می گذاریم:

 

با توجه به اثرات مخرب و ویرانگر معضل آبگرفتگی معابر و خیابان های مملو از آب های سطحی در ایام بارندگی وظیفه خود دانستیم مساله را به صورت ویژه از طریق مکاتبات رسمی، جلسات حضوری و سپس تذکر کتبی به وزیر کشور و رییس جمهور  پیگیری کنیم که در نهایت منجر به صدور دستور علنی  رییس جمهور خطاب به استاندار خوزستان و شهردار اهواز مبنی بر رسیدگی فوری به وضعیت آبگرفتگی شد اما شوربختانه شهرداری اهواز به عنوان متولی دفع آب های سطحی به جای پاسخگویی مستدل و محترم  و انجام اقدامات لازم در این خصوص، با فراری رو به جلو از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده است.

 

به عنوان خادمان مردم بر خود لازم می دانیم شهرداری اهواز را از چنین  رویه ای که در پیش گرفته نهی و به عمل و اقدام سازنده و موثر دعوت کنیم. بدون شک با اعمال مدیریت علمی و کارآمد می توان بر کمبودها و کاستی های احتمالی غلبه کرد و با استفاده از حداقل امکانات، حداکثر بهره را برد.

 

دست کم همانگونه که بسیاری از معضلات شهری از طریق فروش املاک و مستغلات مازاد شهرداری حل و فصل شد می توان با همین رویه بر مشکل آبگرفتگی و جمع آوری آب های سطحی به عنوان بزرگترین چالش شهری فائق آمد و به رنج و محنت کم سابقه مردم خاتمه داد.

 

ضمن اینکه عزل و نصب های مبهم در سازمان ها و مدیریت های زیرمجموعه شهرداری اهواز نگرانی های زیادی را در پی داشته است و این سوال را پیش می آورد که در شرایط بسیار وخیم و بحرانی کلانشهر اهواز در حالی که حل معضل آبگرفتگی ثبات مدیریتی را می طلبد عزل و نصب های شبانه 2 ماه پیش که 12 شهردار و مدیر عامل سازمان جابه جا شدند و جابه جایی دو مدیر آن هم درست یک روز قبل از بارندگی های اخیر و وقوع بحران آبگرفتگی چه معنایی دارد؟ آیا یک مدیر در مقطع  چند ماهه فرصت کافی برای اثبات کارآمدی یا ناکارآمدی داشته است؟ اگر ملاک شایستگی و کارآمدی است پس در پیش گرفتن چنین رویه ای خبر از وضعیتی مبهم و خطرناک در پس پرده مدیریت شهری  می دهد که همین امر پرداختن به مشکلات و نابسامانی ها و معضلات شهری نظیر آبگرفتگی را با اختلالاتی عمیق مواجه کرده است.

 

ضمنا لازم به ذکر است شب گذشته پس از بازدید میدانی که به عمل آمد، جلسه ای اضطراری با حضور استاندار خوزستان، فرماندار اهواز، مدیریت بحران، مدیران آبفا و شهرداری اهواز تشکیل و مقرر شد از این پس دستگاه های ذیربط بالاخص شرکت آب و فاضلاب استان بنابر تعهدات خود برای رفع این بحران، اقدامات لازم در خصوص حل آبگرفتگی معابر را به صورت فوری و جدی در دستور کار خود قرار دهند.

 

ما نمایندگان به عنوان وکلای امین شما هم بر اساس تعهد خود بر انجام این امر مهم نظارت دقیق خواهیم داشت.

 

کد خبر 1005466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha