وضعیت رو به بهبودی شیوع بیماری کرونا / مردم یلدای باستانی را به صورت مجازی برگزار کنند

خادمی با بیان اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان روبه بهودی است، افزود: بهترین هدیه مردم بمناسبت روز پرستار، عدم برگزاری جشن شب یلدا به شکل سنتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(29آذر) در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرون، اظهار داشت: خوشبختانه طبق آخرین آماری که امروز در ستاد ملی کرونا مطرح شد، در کل کشور وضعیت بیماری رو به بهبودی است و در استان لرستان هم به واسطه رعایت مردم وضعیت بیماری از حیث آمار ابتلا و میزان مرگ و میر رو به کاهش است که جای قدردانی دارد.


استاندار لرستان با اشاره به لزوم رعایت مردم، تصریح کرد: همانطور که قبلاً گفتیم این وضعیت قابل اعتماد نیست و هر لحظه ممکن است تغییر کرده و به وضعیت دیگری منجر شود.

 

وی ادامه داد: ضرورت دارد مردم عزیز ، رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم حضور در اجتماعات ،استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی را در دستور کار خود قرار دهند.



 خادمی با توجه به در پیش  بودن شب یلدا و فرارسیدن روز پرستار گفت: بهترین هدیه ای که مردم  می توانند به پرستاران و کادر درمان به مناسبت روز پرستار هدیه کنند؛ عدم برگزاری مراسم شب یلدا به شکل سنتی و پرهیز از هر گونه دور همی است.

 

 وی افزود شایسته است مردم با استفاده از روش های غیر حضوری از طریق تلفن و یا فضای مجازی این سنت را به جا بیاورند.



خادمی بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به همین دلیل محدودیت هایی پیشگیرانه در سطح استان در ۲۹ و ۳۰ آذر ماه  به شرح زیر اجرا خواهد شد: در روزهای شنبه و یکشنبه تمامی بازار در سطح استان لرستان به جز گروه یک که نیازهای اصلی و ضروری مردم را تامین می‌کند از ساعت ۱۸ عصر تعطیل می شود همچنین در این دو شبانه روز  از ساعت ۲۰ شب تا ۴ بامداد منع رفت و آمد شبانه برای خودروها اعمال خواهد شد.

کد خبر 1005473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha