وقف نمادی از  اعتقاد اسلامی و باور ایرانی است

حق شناس گفت: وقف یک نمادی از اعتقادات اسلامی و باورهای ایرانی است و موقوفات زیادی در استان از قرن های گذشته وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (شنبه 29 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: انسان ذاتا تمایل به کارهای خیر دارد و برخی از این اقدامات خیر مردم در وقف بروز و ظهور پیدا می کند.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه وقف یک سابقه دیرینه دارد و اسلام نیز به آن تاکید فراوانی داشته است، ادامه داد: برای انسان خیری که وقف انجام می دهند اینکه چه کسی از این موقوفات استفاده می کنند غنی و فقیر فرقی نمی کند ولی در ذهن واقفان حمایت از محرومان در انجام وقف ها وجود داشته است.

 

حق شناس بیان کرد:  در بحث کرونا شاهد آن بودیم که کسب و کار بخشی از مردم آسیب دید و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و خیران در این ایام با رزمایش مواسات به کمک نیازمندان و اقشار آسیب دیده در این ایام شتافتند.

 

وی افزود: در برنامه های دولت نیز حمایت از محرومان و اقشار آسیب دیده از کرونا وجود داشت ولی قطعا این کمک ها مثل یارانه 45 هزار تومانی و بسته های معیشتی 100 هزار تومانی نمی توانند تمام نیازهای معیشتی یک خانواده را تامین کند.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه وقف یک نمادی از اعتقادات اسلامی و باورهای ایرانی است، ابراز داشت: در استان گلستان موقوفات در حوزه های مختلف علمی، سلامت، کشاورزی و گردشگری شاهد هستیم که این موقوفات به رونق اقتصادی استان کمک می کند.

 

حق شناس افزود: این تکان های اقتصادی و تحریم های ظالمانه زندگی  بسیاری از مردم ایران را تحت تاثیر قرار داده است و این کمک های مومنانه می تواند کمک کند که اقشار آسیب دیده و دهک های پایین جامعه با مشکلات کمتر این دوران را سپری کنند.

 

کد خبر 1005475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha