اردبیل پایلوت طرح‌های گردشگری نیروهای مسلح و میراث فرهنگی شد

معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: اردبیل به عنوان پایلوت طرح‌های مشترک حوزه گردشگری نیروهای مسلح و وزارت میراث‌ فرهنگی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرتیپ دوم مجید فخری در نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل و مسئولان و کارشناسان ثبت جهانی کوه سبلان در خصوص ثبت و مستندسازی مشخصات کوه سبلان و حریم آن اظهار کرد: مشارکت و همکاری شایسته و مناسب اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل برای نقشه‌برداری کوه سبلان شایسته قدردانی است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امیدواریم این اقدام و همکاری که نخستین همکاری نیروی مسلح و وزارت میراث‌فرهنگی بود، آغازگر توسعه همکاری‌های دو نهاد باشد، چرا که این مشارکت باعث شد در دیگر استان‌ها نیز این همکاری‌ها آغاز شود.

فخری ادامه داد: به میمنت این اتفاق و همکاری‌های آغازگرانه تعامل نیروهای مسلح و وزارت میراث‌فرهنگی، اردبیل به عنوان پایلوت طرح‌های مشترک حوزه گردشگری نیروی مسلح و وزارت میراث فرهنگی انتخاب شد.

وی از توسعه همکاری‌های در حوزه میراث‌فرهنگی در استان اردبیل خبر داد و گفت: با توافقات انجام‌شده در حوزه مطالعات و نقشه‌برداری ثبت سایت‌های باستانی، اسکن سه بعدی و تحقیقات جغرافیایی در این سایت‌ها اقدام می‌شود.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز مقرر شد شرکت‌های تعاونی و شرکت‌های وابسته نیروهای مسلح در گردشگری مرز و سلامت پای کار آمده و در سطح استان اردبیل اقدام به امکان‌سنجی و آغاز فعالیت و سرمایه‌گذاری کنند.

فخری ادامه داد: بر این اساس هر همکاری و اقدام مشترکی که با وزارت میراث‌فرهنگی انجام شود، این اقدامات از استان اردبیل آغاز خواهد شد.

کد خبر 1005485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha