تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای هدیه به پرستاران کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری از جذب ۲ میلیارد تومان اعتبار برای هدیه به پرستاران خبر داد و گفت: تا کنون ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت و درمان در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» عصر امروز (29 آذر) در آئین تجلیل از مقام پرستار ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، به سختی کار جامعه پرستاری و تحمل کردن پوشش های کاری به ویژه در این روزهای شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: هیچ قلمی نمی تواند این فداکاری ها را به رشته تحریر درآورد و هیچ دوربینی آنها را به تصویر بکشد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضرت زینب (س) را زینت انسانیت دانست و ادامه داد: استقامت و فداکاری آن بانوی همام در وجود پرستاران تجلی یافته است.

 

وی با اشاره به روایتی از حضور حضرت زینب (س) در شام، یادآور شد: زیبا دیدن شرط کار پرستاری بوده و مراقبت از بیماری که میلیاردها ویروس و میکروب را با خود حمل می کند، قابل معامله و مقایسه با هیچ کاری در دنیا نیست.

 

کلانتری از جامعه پرستاری کشور به ویژه پرستاران استان و خدمات و زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان تشکر ‌کرد و گفت: حمایت از دانشگاه علوم پزشکی شخصی نیست و اگر تعلل کنیم ممکن است جان یک نفر را از دست بدهیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این برهه دو وظیفه پاسداری و بهره برداری را بر عهده داریم، گفت: از یک طرف باید مراقبت کرده و از سوی دیگر باید برای تجهیز بیمارستان ها و تامین دارو و اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

کلانتری با بیان اینکه کادر درمان خسته هستند، یادآور شد: طرح محله محور «شهید سلیمانی» فرصت خوبی بوده و نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا دارد.

 

وی به نگاه خاص مقام معظم رهبری به مجموعه کادر درمانی کشور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور و مجموعه وزارت بهداشت در این راستا نگاه خاصی به استان داشتند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری خاص برای تکمیل و تامین اعتبار دانشکده پرستاری استان خبر داد و گفت: بیمارستان نرگسی گچساران در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

کلانتری با بیان اینکه تلاش خود را به کار می گیرد تا بیمارستان بهمئی تا آخر سال به بهره ‌برداری برسد، گفت: عملیات اجرایی بیمارستان دنا (پاتاوه) و چرام در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1005525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha