نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان برگزار شد

هشتاد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با حضور «عباس رضایی» برگزار شد و احکام رؤسای ۹ گانه کمیسیون های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اعطا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، هشتاد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان شامگاه (شنبه، 29 آذر) با حضور «عباس رضایی» استاندار اصفهان و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین «رمضانعلی معتمدی» در این نشست ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار گفت: سند استانی با موضوع صیانت از قداست عزاداری حسینی با تاکید بر زیست بوم فرهنگی مذهبی شهرستان ها در نشست امروز ارائه خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به برگزاری همایش شورای فرهنگ عمومی استان در آبان ماه به مناسبت روز ملی شورای فرهنگی عمومی اشاره کرد و افزود: شوراهای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان ها و استان به عنوان پارلمان فرهنگی تشکیل می شوند.

 

وی تصریح کرد: در تعریف جدید این شورا دارای ۹ کارگروه است که در آن برای دستگاه های عضو مطابق با ماموریت سازمانی در دستگاه فعالیت تعریف شده است که نتیجه فعالیت این کارگروه ها، کارکرد محور کردن شورای فرهنگ عمومی است.

 

حجت الاسلام معتمدی به وظیفه رصد، پایش، مطالعات و پژوهش در شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: متناظر این 9 کارگروه در شورای فرهنگ عمومی استان در شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان نیز با هدف تقویت شورای فرهنگ عمومی و با برنامه های بومی، محلی و منطقه ای کارگروه ها شکل خواهد گرفت.

 

در این نشست همچنین حجت الاسلام «رحمت الله اروجی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان پیرامون قمه زنی به ارائه گزارشی پرداخت و حاضرین به اظهار نظر پرداختند.

 

همچنین در بخشی از نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از دکتر «شیما صفارزاده» رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان به نمایندگی از پرستاران و مدافعان سلامت به مناسبت روز پرستار تجلیل شد.

 

در پایان این نشست احکام رؤسای 9 گانه کمیسیون های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان توسط استاندار اصفهان اعطا شد. کارگروه مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی، کارگروه تبلیغ دین و امور مساجد، کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و محیط زیست، کارگروه غنی سازی اوقات فراغت، تربیت، تندرستی و تفریح سالم، کارگروه اجتماعی، سلامت و خانواده و کارگروه توسعه فعالیت های قرآنی و فرهنگی و هنری عناوین این 9 کارگروه هستند.

کد خبر 1005531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha