۱۰ شهر گیلان در وضعیت نارنجی کرونا/ تالش در شرایط قرمز ناپایدار است

رییسی با اشاره به وضعیت ناپایدار شهرستان تالش به لحاظ شیوع کروناویروس گفت: تنها وضعیت ۱۰ شهرستان استان گیلان نارنجی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علیرضا رییسی» شامگاه شنبه(۲۹آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت‌های ترددی که بر اساس آمار و ارقام مبتلایان به کرونا اعمال می‌شود، گفت: بیش از ۵۱ درصد از موارد ابتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری هستند ناشی از دورهمی‌های خانوادگی و مهمانی‌هاست که بر این اساس منع ترددها وضع شده است.

 



سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با ابراز امیدواری از اینکه منع ترددها و محدودیت‌ها مانعی برای دورهمی‌های خانوادگی برای آن دسته از مردمی که قوانین را رعایت نمی‌کنند، باشد تاکید کرد: اکثر مردم کشور پایبند به قوانین ستاد مقابله با کرونا هستند اما عدم رعایت حتی درصد پایینی از مردم منجر به شیوع بیماری در کشور می‌شود.

 

وی با اشاره به محدودیت‌های شب یلدا و بیان اینکه محدودیت‌های تردد در تمام کشور اعمال می شود و مختص شهر خاصی نیست اذعان کرد: تمامی مشاغل جز مشاغل گروه یک از ساعت ۱۸عصر تعطیل هستند و علاوه بر این، ترددهای درون شهری خودروهای شخصی از ساعت ۲۰ الی ۴ بامداد نیز ممنوع است.

 



رییسی در ادامه با بیان اینکه گیلان از اولین استان‌های درگیر با کرونا بود اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در نسبت فوت به جمعیت در کشور، گیلان کمترین فوتی را داشته و از میانگین کشوری پایین‌‌تر است.

 

وی با اشاره به نسبت فوت شدگان به بستری شدگان که از شاخص‌های بین‌المللی و حائر اهمیت است افزود: در این شاخص نیز گیلان از متوسط کشوری پایین‌تر است و این نشان دهنده کیفیت مراقبت و مدیریت مطلوب استان در کنترل بیماری است.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح وضعیت استان‌ها در ابتلا به کرونا اشاره و بیان کرد: در ۲ هفته اخیر چهار استان گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل وضعیت قرمز داشتند که خوشبختانه بعد از اردبیل، استان گیلان نیز روند نزولی را طی کرده و از وضعیت قرمز خارج شد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های فومن، شفت، صومعه سرا، املش، رضوانشهر و سیاهکل از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شده و زرد هستند، گفت: تنها وضعیت ۱۰ شهرستان استان گیلان نارنجی است که این نشان از میزان رعایت مطلوب پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم دارد.

 


رییسی با اشاره به وضعیت ناپایدار شهرستان تالش، رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم را عاملی مهم در سیر نزولی بیماری در این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی گیلان و سایر استان ها از حالت نارنجی و قرمز خارج نمی‌شود مگر اینکه مردم همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 1005536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha