واکنش عضو انصارالله به گزارش بانک جهانی درباره یمن

یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن نسبت به ارزیابی بانک جهانی از وضعیت یمن واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن نسبت به ارزیابی بانک جهانی از وضعیت یمن واکنش نشان داد و اظهار داشت که ایالات متحده و متحدان منطقه ای آن درگیر یک کارزار تروریسم بین المللی علیه یمن هستند.

 

محمد علی الحوثی در پستی توئیتری اعلام کرد هم اکنون 17 کشور به عربستان در محاصره مردم یمن کمک می کنند و این درحالی است که تعداد کودکان گرسنه به مرز 2 میلیون نفر رسیده است. وی گفت: ما باید از همه روش های موجود برای مقابله با تروریسم بین المللی و در راس آن آمریکا و عربستان مقابله کنیم.

 

بانک جهانی اخیراً در گزارشی با عنوان ارزیابی نیازهای دینامیک برای یمن اعلام کرد: بخش مسکن این کشور دچار خسارت 40درصدی شده است و بسیاری از زیرساختهای این کشور نابود شده است.

 

حوثی یادآوری کرد: بمباران یمن توسط جنگنده های سعودی آمریکایی در سال های گذشته موجب تخریب بسیاری از زیرساختارهای یمن از جمله بیمارستان ها و حمل و نقل و آموزش شده است.

 

از ژانویه 2020 ، خسارت وارده به 16 شهر مهم یمن ، از جمله عدن ، صعده ، صنعا ، حدیده و تعز ، کمترین میزان 6.8 میلیارد دلار و بالاترین رقم 8.3 میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است. خسارت وارده به مسکن بین 5.1 تا 6.2 میلیارد دلار است که حدود 74درصد از کل هزینه است

کد خبر 1005597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha