برای اصلاح شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی بندرماهشهر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

نظارات با بیان اینکه برای اصلاح شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی بندرماهشهر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: شهرک طالقانی با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت سیستم فاضلاب ندارد و تمام فاضلاب از شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی دفع می‌شود.

«مجاهد نظارات» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرماهشهر اظهار کرد: در سه سال گذشته بیش از ۱۵ هزار متر کانال دفع آب‌های سطحی در نقاط مستعد و اصلی بندرماهشهر احداث شده که ایجاد این متراژ کانال طی سه سال در بندرماهشهر بی‌سابقه است و در تمام این نقاط سرعت دفع آب‌های سطحی به حداقل زمان ممکن رسیده است.

 

شهردار بندرماهشهر افزود: تمامی کانال‌های احداث شده صرفا از محل اعتبارات شهرداری احداث شده و برای شهرداری مقدور نبود بیش از این  بودجه‌ای را در این حوزه هزینه کند، زیرا امورات دیگر شهرداری مختل می‌شد.

 

وی اضافه کرد: برای احداث کانال و اصلاح تمام نقاط مستعد شهر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تنها ۸۰ میلیارد تومان آن باید در فازهای ۶ و هفت هزینه شود.

 

نظارات تصریح کرد: بسیاری مخالف احداث کانال‌های دفع آب‌های سطحی بودند و می‌گفتند این کانال‌ها زیرزمین می‌روند و دیده نمی‌شود و بودجه آن را صرف احداث زیرگذر و روگذر و پل و امثالهم کنید تا به چشم بیاید و مطرح شوید، اما با جدیت تا آنجا که بودجه اجازه می‌داد در این حوزه کار کردیم.

 

وی بیان کرد: تمامی نقشه‌ها و مطالعات لازم در حوزه دفع آب‌های سطحی انجام شده و توان شهرداری در اجرای پروژه‌های زیرساختی و احداث کانال‌های زیرزمینی چهار برابر وضعیت فعلی است ولی باید بودجه مورد نظرمان میسر شود تا امکان تعریف پروژه‌های جدید وجود داشته باشد.

 

شهردار بندرماهشهر یاد آور شد: متاسفانه سیستم فاضلاب شهری یک سیستم معیوب و ناقص است که در بارش‌ها آب را پس میزند و فاضلاب وارد بسیاری از منازل می‌شود، شاید اگر جایی بیان شود که یک منطقه شهری، با ۵۰ هزار نفر جمعیت سیستم فاضلاب ندارد بسیار مضحک و باورنکردنی باشد، اما واقعا شهرک طالقانی بندرماهشهر سیستم فاضلاب ندارد و تمامی فاضلاب این شهرک از سیستم دفع آب‌های سطحی به خارج شهر هدایت می‌شود و لازم است.

 

کد خبر 1005731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha