قرآن و عترت از یکدیگر جداشدنی نیستند

امام جمعه موقت ابوزیدآباد گفت: قرآن و عترت از یکدیگر جداشدنی نیست و این بدان معناست که ما هر چه برای عترت هزینه می کنیم به همان اندازه و بیشتر برای قرآن باید کار کنیم.

حجت الاسلام محمد عرب در حاشیه دیدار با محمد مهدی عرب پور قاری و حافظ نوجوان ابوزیدآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل اشاره به حدیثی از  پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم گفت: بر اساس فرمایشات پیامبر اکرم(ص) بهترین انسان کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران یاد دهد.

 

امام جمعه موقت ابوزیدآباد افزود: قاری نوجوان محمدمهدی عرب پور هم در راه قرائت، تجوید و حفظ قرآن قدم برداشته و هم یکی از اهداف خود را تعلیم و یاد دادن قرآن قرار داده چنان که شاهد هستیم در سن نوجوانی در روستای محمدآباد به بچه های کوچک تر قرآن را آموزش می دهد و این توفیق را دارد که خادم قرآن کریم باشد.


حجت الاسلام عرب تصریح کرد: این نوجوان قرآنی با حضور و تلاوت زیبای خود در برنامه اسرا شبکه قرآن و معارف سیما بسیاری از علاقه مندان به قرآن در بخش کویرات و شهرستان آران و بیدگل را به شوق آورد و جا دارد از این نوجوان قرآنی و والدین او که با نیت های خالصانه، زحمات، دلسوزی هایی که دارند موجب موفقیت فرزندشان شده اند و از مدیر قرآنی حوزه مقاومت بسیج  و قاری ممتاز مجید جنتی نژاد تشکر کنم.

 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: یکی از محبوبیت های بسیج قطعا ترویج فعالیت های قرآنی است و هر کسی به هر نحوی که می تواند باید در این مسیر تلاش کند.

 

حجت الاسلام عرب افزود: قرآن و عترت از یکدیگر جداشدنی نیستند و این بدان معناست که ما هر چه برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) هزینه می کنیم به همان اندازه و حتی بیشتر باید برای قرآن و ترویج آن کار و تلاش کنیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در این ایام به خاطر شیوع بیماری کرونا مجالس قرآنی کمرنگ شده ولی در طول سال مجالس اهل بیت علیهم السلام چقدر زیاد است اما به آموزش و ترویج فرهنگ قرآن کمتر توجه می شود. هر وقت ما این تعادل را برقرار کردیم آن وقت ما می توانیم ادعا کنیم که به فرمایش پیامبر(ص) عمل کرده ایم.

 

امام جمعه موقت ابوزیدآباد در دیدار با قاری و حافظ نوجوان و بسیجی محمدمهدی عرب پور از این نخبه قرآنی تجلیل کرد.

کد خبر 1005875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha