کرونا، فرصت حضور پینگ پنگ بازان در مسابقات کشوری را گرفت

پیشکسوت رشته پینگ پنگ در شیروان گفت: با شیوع کرونا طی ۱۰ ماه اخیر و اعمال محدودیت های ایجاد شده و قرار گرفتن این رشته در لیست قرمز، ورزشکاران این رشته موفق به شرکت و حضور برای مسابقات کشوری نشدند.

«محمدرضا ارشادی فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در طی این مدت با توجه به تعطیلی سالن های ورزشی در مراحل مختلف،  ورزشکاران این رشته فضا و مکانی برای تمرین نداشتند و تمرین بسیاری نتوانستند انجام دهند.

 


پیشکسوت رشته پینگ پنگ در شیروان با اشاره به سخت بودن این رشته ورزشی برای شرکت در مسابقات ملی و کشوری گفت: این رشته نیاز به تمرین حضوری و فضای مناسب دارد در غیر اینصورت سطح ارتقای ورزشکاران پایین آمده و در مسابقات ملی و کشوری موفق به کسب مقام نمی شوند.

 

 


ارشادی فر افزود: در این مدت و با توجه به بیماری کرونا برخی از رشته های رزمی مانند کشتی، جودو، تکواندو و غیره که با هم برخورد فیزیکی داشتند به صورت حضوری برگزار شد ولی انجام این رشته ورزشی که میز آن طول بلندی دارد و فاصله افراد حدود سه متر است جزو رشته های قرمز قرار گرفت.

 

 


 این ورزشکار شیروانی با تاکید بر اینکه باید پینگ پنگ و بدمینتون در این مدت برگزار می شد، گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی نباید پینگ پنگ را در رشته های قرمز قرار می دادند چرا که برخورد فیزیکی ندارد و با مدیریت و رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن ها می شد آن را انجام داد و با دید دیگری نگاه کرد.

 

 


ارشادی فر با اشاره به علاقه دختران خود به این رشته و حضور و کسب مقام های کشوری آنان قبل از شیوع کرونا افزود: در این مدت خود به همراه دو دخترم در خانه تمرین می کردیم که مکان و فضا اصلا مناسب نبود ولی چون آنان رنگ کینگ (عنوان دار) هستند و جهت اینکه از کوران مسابقات در آینده عقب نمانند مجبور به تمرین در خانه شدیم چرا که برای حضور و شرکت در مسابقات کشوری و کسب عناوین برتر نیاز به تمرین حضوری است.

 

 


پیشکسوت رشته پینگ پنگ در شیروان بیان کرد: دو دخترم غزاله و عقیله که در رده سنی جوانان و نوجوانان در این رشته فعالیت دارند سابقه دعوت به اردوی تیم ملی را دارند و با توجه به اینکه در کشور صاحب عنوان هستند نباید تمرینات آنان قطع شود، اگر تمهیداتی از جمله سالن، فضای مناسب و امکانات صورت گیرد می توانند به عضویت تیم ملی در آیند چرا که قبل شیوع کرونا دخترم عقیله جزو ۱۰ نفر برتر کشور شده بود.

 

 


ارشادی فر افزود: قبل از کرونا ۵ کلاس پینگ پنگ در شیروان فعال بود که در هر کلاس ۱۰ نفر فعالیت داشتند ولی اینک دیگر خبری از شوق و اشتیاق ورزشکاران این رشته نیست.

 

 

 ارشادی فر که از کودکی پینگ پنگ را با عشق و علاقه دنبال کرده است مسئول کمیته جانبازان و معلولان، رییس هیات تنیس روی میز خراسان شمالی و رییس هیات انجمن کارگران شیروان را در کارنامه خود دارد.

 

 


این ورزشکار پیشکسوت شیروانی سابقه عضویت بیش از ۱۰ سال در تیم ملی تنیس روی میز، ۹ سال قهرمانی در رقابت های تنیس جانبازان در دوره های متوالی و قهرمانی دوره های مختلف دانشجویان کشور را دارد.

 

 


پیشکسوت رشته پینگ‌پنگ در شیروان، اخیرا موفق شد در دومین رویداد همگانی تنیس روی میز کشور که به صورت مجازی برگزار شد، در میان برترین‌های فدراسیون قرار گیرد. 

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1006082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha