گزارشی از کمک های مسجد «روچدیل» انگلیس به نیازمندان در شرایط کرونا

در شرایط بحرانی کرونا، مسجد روچدیل انگلیس با همکاری افراد داوطلب مسلمان، یک تن مواد غذایی برای بانک‌ های غذا جمع آوری کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الالوکه»، از آنجایی که با شیوع ویروس کرونا در جهان و همچنین انگلیس، بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده و زندگی برخی از مردم با سختی مواجه شده است، مسجد «روچدیل» در انگلیس یک تن مواد غذایی برای بانک های غذایی محلی جمع آوری کرد.

 

مسجد روچدیل این کار را با کمک افراد داوطلب مسلمان انجام داد و مواد غذایی را از مکان های مختلف این منطقه جمع آوری کرد و به بانک غذایی محلی تحویل داد تا به دست نیازمندان و افراد بیکار برسانند.

 

ده ها خانواده مسلمان و حدود 80 دانشجوی مسلمان از آکادمی اسلامی روچدیل به درخواست این مسجد پاسخ مثبت داده و از 18 نوامبر تا 6 دسامبر اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کردند.

 

«نوذرالاسلام» امام جماعت مسجد روچدیل و یکی از شرکت کنندگان در این پویش گفت: طبق سخنان پیامبر اکرم(ص) «مومن نیست کسی که شب با شکم سیر بخوابد و همسایه ‌اش گرسنه باشد.» و ما در این پویش سعی در کمک به افراد نیازمند داریم.

 

وی افزود: از ماه مارس گذشته همزمان با اجرای تدابیر پیشگیرانه ناشی از شیوع ویروس کرونا بسیاری از جمعیت ها و سازمان های خیریه در انگلیس تعطیل شدند، اما کار این مسجد تعطیل نشد و اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کرد.

 

صابر احمد (27 ساله) یکی از نیروهای داوطلب مسلمان گفت: این اقدامی خوب بوده است و ما تلاش داریم از این طریق به افراد نیازمند کمک کنیم.

 

موسسه های اسلامی انگلیس در شرایط بحرانی کرونا بسیار خوب عمل کرده اند و با فعالیت های خیریه خود به نیازمندان کمک کرده اند.

 

در همین راستا، جمعیت اسلامی خیریه در جنوب شرق انگلیس نیز صدها بسته غذایی میان افراد کهنسال توزیع کرد.

 

مسجد مرکزی شهر «برایتون» نیز بیش از سه هزار و 500 وعده غذایی میان نیازمندان توزیع کرد تا در شرایط کرونا آنان نیز از سختی در بیایند.

کد خبر 1006115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha