تشکیل کارگروه کتاب و کتابخوانی در حوزه هنری خوزستان

شهبازگهروئی از تشکیل کارگروه کتاب و کتابخوانی در حوزه هنری خوزستان خبر داد و گفت: در این کارگروه با برنامه‌ریزی‌های مناسب و درازمدت تلاش می‌کنیم سرانه مطالعه و همچنین فروش و تیراژ کتاب‌های خوب را افزایش دهیم.

«محمد شهبازگهروئی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به تشکیل کارگروه کتاب و کتابخوانی در حوزه هنری اظهار کرد: علی‌رغم همه پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌هایی که به وجود آمده و ابزارهای متعدد برای انتقال پیام اما باید بپذیریم که همچنان بهترین، عمیق‌ترین و جدی‌ترین ابزار تقویت اندیشه، فکر و دانش کتاب است.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان یکی از معیارهای مقایسه شاخص فرهنگی در دنیا را میزان کتابخوانی در کشورهای مختلف دانست و افزود: در جامعه‌ای که کتاب در آن جایگاه بهتری دارد و تعداد بیشتری از مردمان آن سرزمین کتابخوان هستند و وقت و نگاه جدی‌تری برای این حوزه می‌گذارند، جوامع فرهیخته‌تر، فرهنگی‌تر و عمیق‌تری بوده و خرافات، سطحی‌نگری و حواشی در آنها کمتر است.

 

وی اضافه کرد: در این راستا حوزه هنری انقلاب اسلامی در جهت اهداف و ماموریت‌هایی که برای خود ترسیم کرده، بدون شک یکی از عرصه‌هایی است که باید در حوزه کتابخوانی برنامه‌ریزی و با دعوت از فرهیختگان، به فعال‌تر شدن حوزه کتاب و کتابخوانی کمک کند.

 

شهبازگهروئی تصریح کرد: هر چقدر که ما بتوانیم در ترویج کتاب و کتابخوانی و معرفی و الگوسازی و الگو کردن کتاب‌های خوب و کاربردی برای مخاطبان تلاش کنیم می‌توانیم گامی هرچند کوچک در تحقق اهداف خود برداریم.

 

وی عنوان کرد: جهت انجام بهتر اهداف و ماموریت‌هایی که در این زمینه ترسیم شده، کارگروهی در حوزه هنری خوزستان با حضور سه تن از فعالان جوان و متعهد این عرصه به نام‌های محمدمهدی امجد، حسین جنوبی و سید محمدهادی شفیعی تشکیل و از آنها به عنوان مشاور سیاستگذار در این حوزه بهره‌مند شدیم.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان یاد آور شد: به زودی برنامه‌هایی که در این کارگروه با همفکری و هم‌اندیشی پیشنهاد داده می‌شود را به منصه ظهور و عرصه اجرا می‌رسانیم تا بتوانیم در یک برنامه مناسب درازمدت طی چند سال، آرام آرام سرانه مطالعه و همچنین فروش و تیراژ کتاب‌های خوب را افزایش دهیم.

 

کد خبر 1006165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha