یکی از الزامات مقاله ‌نویسی پژوهشی، هدف ‌گذاری است

امینی با بیان اینکه چکیده باید شامل بیان هدف، طرح مسئله، روش، یافته ‌ها و دستاوردهای پژوهش باشد، گفت:یکی از الزامات مقاله ‌نویسی پژوهشی، هدف ‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی امینی» امروز(۱ دی) در نشست «مهمترین الزامات مقاله‌نویسی پژوهشی در هنر» ضمن اشاره به اهمیت و ضروت مقاله‌نویسی پژوهشی به ویژه در زمینه هنر، به روش‌های پژوهش در هنر پرداخت و بالابردن تعداد انتخاب و شانس برای انتشار مقاله در نشریات معتبر را یکی از مزیت‌های استفاده از روش‌های کمی و کیفی بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها دانست.

 

پژوهشگر حوزه هنر با اشاره اینکه یکی از الزامات مقاله‌نویسی پژوهشی، هدف‌گذاری است، گفت: نیاز پژوهشگر و معیارهای نیازسنجی در هدف‌گذاری ضروری می باشد و در همین راستا «نوع استفاده پژوهشگر از مقاله چاپ شده (پذیرش در مقطع دکتری، دوره دکتری، دفاع از رساله دکتری و جذب هیئت علمی) با گزینش نشریه معتبر» و «ایده‌پردازی و جهت‌دهی موضوع و مسئله مقاله به حوزه میان‌رشته‌ای»، از الزامات هدف‌مند کردن مقاله‌نویسی پژوهشی است.

 

وی با بیان اینکه چکیده باید شامل بیان هدف، طرح مسئله، روش، یافته‌ها و دستاوردهای پژوهش باشد، ابراز کرد: چکیده مقاله، معرّف آن است و باید در نوشتن چکیده بسیار دقت کرده و نکات پژوهشی را در ساختار آن رعایت کرد؛ بر همین اساس است که بررسی چکیده، زوایای کل مقاله را برای بررسی تمام آن نمایان می‌سازد.

 

امینی یکی از الزامات مقاله‌نویسی را رعایت ضوابط و آئین‌نامه پذیرش مقالات در نشریات دانست و با معرفی نمونه‌هایی از مقالات چاپ شده در نشریات مختلف، به بررسی شرایط مقاله‌نویسی بر اساس چارچوب علمی نشریات پرداخت و در پایان به پرسش‌های حاضران در جلسه پاسخ داد.

کد خبر 1006196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha