مسجدی موفق در همکاری با شهرداری و بسیج برای جذب کودکان و نوجوانان

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری یزنی گفت: مسجد صاحب الزمان(عج) مسجدی موفق در همکاری با شهرداری و ناحیه بسیج حبیب بن مظاهر برای جذب کودکان و نوجوانان است و اکنون پایگاه المهدی(عج) این مسجد بیش از ۱۶۰ عضو فعال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، برخی از مساجد در جذب نسل جوان بسیار موفق هستند و این کار را از طریق همکاری با دستگاه هایی همچون شهرداری و حوزه علمیه و ناحیه مقاومت بسیج انجام می دهند. یکی از مساجدی که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است، مسجد «صاحب الزمان (عج)» (واقع در تهران، خیابان 20 متری ابوذر، خیابان سجاد شمالی، کوچه شهید یوسف محمودی نیک سرشت) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین «عباس امیری یزنی» در این ارتباط با بیان اینکه مسجد صاحب الزمان (عج) حدود 100 سال پیش توسط آذربایجانی های مقیم تهران ساخته شد، گفت: میزان استقبال از برنامه های این مسجد خوب است البته در مناسبت های مختلف به ویژه محرم و صفر و فاطمیه بسیار بیشتر است. البته به دلیل اینکه مسجد صاحب الزمان (عج) در محله ای واقع شده که چند مسجد دیگر نیز در آن واقع شده اند، در جذب افراد طبیعتا با مساجد دیگر رقابتی سالم دارد.

 

موفقیت پایگاه المهدی(عج) در سطح ناحیه حبیب بن مظاهر

 

نهادی که در مسجد صاحب الزمان (عج) در جذب نسل جوان و برگزاری برنامه های متنوع بسیار خوب عمل می کند، پایگاه مقاومت بسیج المهدی(عج) (زیر نظر ناحیه بسیج حبیب بن مظاهر) است. امام جماعت این مسجد در این خصوص به شبستان گفت: من خودم بسیجی فعال هستم و به این موضوع افتخار می کنم و با همین باور همکاری خوبی با بسیجیان مسجد صاحب الزمان (عج) داریم و این پایگاه از طریق همکاری مستمر با ناحیه مقاومت بسیج در جذب نسل جوان بسیار موفق است و دست کم، 160 عضو فعال دارد.

 

مسجد صاحب الزمان (عج) با برگزاری برنامه های جذاب در نسل کودکان و نوجوانان بسیار موفق است و در این مسیر، اهدای جایزه جزو برنامه های تشویقی این خانه خدا است. پایگاه مقاومت بسیجی المهدی (عج) هشت حلقه صالحین دارد و جلسات آموزش قرآن آن نیز سه شنبه ها برگزار می شود.

 

مشارکت هیئت امنا در تامین هزینه های پایگاه بسیج برای جذب نسل جوان

 

وی اضافه کرد: برادر محمودآبادی، فرمانده پایگاه بسیج المهدی(عج) به دلیل اخلاق خوش و روحیه جهادی ای که دارد توانسته با تمام مشکلات مالی، چراغ این پایگاه را روشن نگه دارد. گاهی برخی از هیئت امنا و خیران آذری زبان در تامین جوایز و سایر هزینه های برگزاری مراسم در این مسجد مشارکت می کنند.

 

امیری یزنی با بیان اینکه برپایی ایستگاه صلواتی در تمام مناسبت های مذهبی و انقلابی که علاوه بر پذیرایی شامل توزیع بسته های فرهنگی و پخش کلیپ ها نیز می شود، جزو برنامه های ثابت مسجد صاحب الزمان (عج) است.

 

مسجدی کوچک که 20 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

 

از نکات جالب درباره مسجد صاحب الزمان (عج) با وجود کوچک بودن، حرکت در مسیر انقلابی ملت ایران است و در همین مسیر، 20 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است. بر همین اساس دیدار با خانواده شهدا هر ماه با هماهنگی بسیجیان این خانه خدا صورت می گیرد. این مسجد در زمینه بزرگداشت نام و یاد و شهدا و تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران جزو مساجد موفق در سطح منطقه 17 که به دارالشهدای تهران معروف است، می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین امیری یزنی در ادامه گزارش خود درباره فعالیت های مسجد صاحب الزمان (عج) گفت: با شیوع ویروس کرونا اهالی این مسجد به ویژه بسیجیان آن با همکاری خوبی که با شهرداری منطقه 17 دارند در مقابله با شیوع این ویروس منحوس بسیار فعال بودند.

 

امام جماعت  مسجد صاحب الزمان (عج) افزود: شهرداری منطقه 17 و به ویژه شهردار جوان سابق آن به صورت مستمر به این مسجد البته در حد توان شان کمک می کردند و گاهی نیز وی و معاونان وی در این مسجد حاضر می شوند و به سوالات و درخواست های مردم پاسخ می دهند، با شیوع کرونا این روند طبیعتا متوقف شد ولی کمک این شهرداری برای تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای توزیع میان اهالی این مسجد و نیازمندان شناسایی شده در خیابان سجاد شمالی، هرچند اندک، ادامه یافت.

 

وی ادامه داد: مسجد صاحب الزمان (عج) همچنین به دلیل فعالیت های خوبش در ادوار مختلف جزو مساجد موفق در سطح ناحیه مرکز رسیدگی به امور مساجد شهید مصطفی خمینی است. کمک مومنانه اهالی این مسجد که شامل توزیع سبدهای کالا و بهداشتی میان 30 خانواده در پنج نوبت بوده با تقدیر این مرکز همراه شده است.

 

امیری یزنی در جمع بندی گزارش درباره مسجد صاحب الزمان (عج) گفت: میزان کمک شهرداری به مساجد طی چند سال اخیر کاهش یافته که البته به دلیل مشکلات مالی کشور است و طبیعتا شامل مسجد صاحب الزمان (عج) نیز شده است. مطمئنا کمک دستگاه ها به مساجد موجب دلگرمی مسجدی ها است هرچند این مردم هستند که طی 1400 سال چراغ مساجد را روشن نگه داشته و هزینه های این خانه های خدا را تامین کرده اند.

 

کد خبر 1006307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha