بهترین سروده های شاعران ایران و کشورهای همسایه در دبیرخانه جشنواره شعر رضوی موجود است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: استان کرمان پایه گذار جشنواره شعر رضوی است و بهترین سروده هایی که توسط شاعران و سرایندگان فارسی زبان حتی در کشورهای همسایه، همه در دبیرخانه جشنواره موجود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده دوشنبه شب (1 دی) در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر با اشاره به اینکه امام رضا(ع) فرمودند «خداوند رحمت کند، آن بنده ای را که امر ما را زنده نگه دارد» گفت: جشنواره امسال را نتوانستیم در ایام دهه کرامت برگزار کنیم و به پاسداشت مدافعین سلامت و پرستاران تلاش کردیم در ایام روز پرستار و میلاد با سعادت حضرت زینب(س) برگزار کنیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی ماه را ماه خاصی عنوان و بیان کرد: دی ماه ما را یاد سردار دل ها، سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی می اندازد البته این روزها سردار بزرگ دیگری{سردار غلامعلی ابوحمزه} از میان ما رفت که تا سال گذشته در برنامه های مختلف در خدمت ایشان بودیم.

 

 

وی ادامه داد: امسال بیست و ششمین دوره جشنواره برگزار می شود و به نوعی ربع قرن جشنواره در حال برگزاری است و جشنواره ای با قدمت بسیار بالا و 25 ساله که مهمترین و اولین رویدادی ادبی و شعری کشور است که در حوزه شعر ولایی شکل گرفته و بعد از 25 سال ما شاهد برگزاری مستمر این رویداد در استان کرمان هستیم.

 

 

علیزاده افزود: در طی 25 سال گذشته بالغ بر 21 هزار اثر شعری در مقاطع مختلف در جشنواره در سال های مختلف مورد تقدیر قرار گرفت و بالغ بر 14 مجموعه اشعار این جشنواره تاکنون به چاپ رسیده و از جشنواره هایی است که در تقویم رسمی حوزه فرهنگ ثبت شده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: جشنواره شعر از زمانی که جزئی از جشنواره های بین المللی امام رضا(ع) قرار گرفت، برنامه ریزی منسجم تر و سایت رسمی و برنامه سالانه دارد که منجر به برگزاری جشنواره می شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه گفت: استان کرمان پایه گذار جشنواره شعر رضوی است و بهترین سروده هایی که توسط شاعران و سرایندگان فارسی زبان حتی در کشورهای همسایه، همه در دبیرخانه جشنواره موجود است و این نشان می دهد جشنواره ای که در سال 73 آغاز شد، امروز به یک جشنواره عظیم تبدیل شده و جا دارد از تمام دست اندرکاران این جشنواره قدردانی کرد.

 

 

وی ادامه داد: امسال شاهد بیست و ششمین دوره از جشنواره هستیم البته این جشنواره اهدافی را دنبال می کند که مهمترین آن اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع) و قدردانی از پدیدآوران آثار ادبی در حوزه فرهنگ رضوی و کشف و پرورش استعدادهای ادبی است و جشنواره توانسته به نحو احسن کار را دنبال و سعی کند جشنواره ای در خور و شأن امام رضا(ع) باشد.

 

 

علیزاده افزود: بسیاری از شاعران بزرگ کرمانی ما برخاسته از همین جشنواره و پرورش یافته همین مکتب هستند و علیرغم همه مسائلی که در خصوص کرونا به وجود آمد اما تلاش جامعه فرهنگی و هنری بر این بود که برنامه های فرهنگی و هنری در طول سال جاری و در بستر فضای مجازی برگزار شود و خوشبختانه تاکنون بسیاری از رویدادها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

 

 

وی با بیان اینکه امسال همه جشنواره های موضوعی در جشنواره ملی شعر رضوی تجمیع شده و 3 بخش(کلاسیک، سپید و ترانه) در کرمان برگزار شد؛ تصریح کرد: حدود هزار و 813 اثر شعر به دبیرخانه جشنواره بیست و ششم ارسال شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: بخش دانشجویی از بخش های ویژه و خاص جشنواره امسال است.

 

 

کد خبر 1006391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha