اجرای طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در قالب نهضت کمک مومنانه

انبارکی گفت: طرح آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی در قالب نهضت کمک مومنانه در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سهراب انبارکی» امروز در نشست جمع بندی سفر یک روزه خود به استان مرکزی با اشاره به فعالیت های بسیج حقوقدانان گفت: سازمان بسیج حقوقدانان برای حل معضلات و مشکلات جامعه چند نگاه محله ای، منطقه ای، استانی، ملی و بین المللی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور کمک به قوه قضاییه، احیای حقوق عامه، حمایت از اقشار مختلف جامعه و مبارزه جدی با فساد را از جمله زمینه های فعالیت این سازمان دانست و بیان کرد: حضور تاثیر گذار در عرصه بین المللی یکی از اقدامات مهم و سیاست های بسیج حقوقدانان در طی سال های فعالیت خود بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و ایجاد مشکلات مالی و معیشتی برای افراد جامعه و بیکار شدن آنها گفت: با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک همه جانبه برای مبارزه جدی با کرونا و کاهش آسیب های ناشی از آن سازمان بسیج مستضعفین با همه توان در ابعاد مختلف به میدان آمد و خوشبختانه به دستاوردهای خوبی هم دست پیدا کردیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان در قالب نهضت کمک مومنانه طرح آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی را در دستور کار خود قرار داده است، بیان کرد: این مسئله در طی چهار مرحله در سالجاری  با جدیت در حال انجام است.

 

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در مرحله اول کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد بیش از ۱ هزار ۷۲ نفر از بند رهایی پیدا کردند، اظهار کرد: بدهی زندانیان آزاد شده در مرحله اول بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان بود که با کمک فرهنگ صلح و سازش به ۱۸ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

 

انبارکی همچنین با بیان اینکه این امر با کمک ها و پای کار آوردن ظرفیت های مردمی و خیرین انجام شده است، خاطر نشان کرد: این حماسه بزرگ توسط مردم خیر و نیکوکاران و نوعدوست ایران اسلامی صورت گرفته است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه مرحله دوم آزاد سازی زندانیان در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، انجام خواهد شد، گفت: مرحله سوم در میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) و مرحله چهارم در انتهای سال انجام خواهد شد.

 

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه استان مرکزی باید در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد اهتمام ویژه ای داشته باشد، افزود: این استان سرشار از ظرفیت های فراوان از جمله صنایع و معادن است و اگر از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم قطعا شاهد خیرات و برکات آن خواهیم بود.

 

وی همچنین با بیان اینکه طرح «حقوق یار انقلابی» توسط بسیج حقوقدانان تهیه و تدوین شده است، اظهار کرد: این طرح به زودی در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

 

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور اضافه کرد: در این طرح به دنبال آن هستیم تا در محلات با استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج و تشکیل یک تیم تخصصی حقوقی برای رفع مشکلات حقوقی مردم محله اقدام کنیم.

 

گفتنی است نشست با جانشین فرمانده سپاه روح الله، نشست با حقوقدانان بسیجی استان مرکزی و بازدید از زندان مرکزی اراک از جمله برنامه های سفر یک روزه مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور به استان مرکزی بود.

کد خبر 1006410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha