کاهش هفت درصدی آمار طلاق در قزوین/امیرعلی و فاطمه در صدر اسامی نوزادان قزوینی

وفایی دیلمی گفت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد یک هزار و ۹۶۹ واقعه طلاق در استان ثبت شده است که هفت و ۶ دهم درصد کاهش را در واقعه طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته مشاهده می کنیم.

«حسن وفایی دیلمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: سوم دی ماه برابر با روز ملی ثبت احوال است؛ از قرن نوزدهم میلادی ثبت احوال در جهان به صورت یکپارچه و منسجم شکل گرفت و در ایران هم در سوم دی ماه سال 1297 و با صدور نخستین شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی ثبت احوال کار خود را آغاز کرد.

 

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین نخستین سند سجلی به نام احمدخان خدایاری که رئیس اداره نظمیه بود، به ثبت رسید و ثبت احوال در این استان در سال 1304 فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی عنوان کرد: ثبت احوال بزر گترین پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است و امروزه با گسترش فناوری به خصوص در حوزه فضای مجازی، این مجموعه دستگاهی پیشرو در تحقق دولت الکترونیک بوده و صدور کارت هوشمند ملی نمونه بارز این نوع خدمات است.

 

وفای دیلمی اعلام کرد: همچنین در سایت سازمان ثبت احوال سامانه تغییر نشانی فعال شده و مردم می توانند  با مراجعه به این سامانه به آدرس https://www.ncr.ir/changeAddress نسبت به تغییر نشانی خود اقدام کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به جمعیت استان با احتساب ولادت و فوت اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، جمعیت استان تا پایان آذر ماه سال جاری یک میلیون و 310 هزار و 800 نفر است که از این تعداد 669 هزار و 613 نفر مرد و 641 هزار و 187 نفر زن هستند.

 

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین اعلام کرد: در 9 ماهه سال جاری 6 و هفت دهم درصد میزان ولادت کاهش داشته است به طوری که در 9 ماهه نخست سال گذشته در این استان 12 هز ار و 331 مورد ولادت ثبت شده بود که این رقم در سال جاری 11 هزار و 499 ولادت بوده است.  

 

وی تصریح کرد: به طور متوسط در هر شبانه روز 42 ولادت ثبت شده است و از مجموع ولادت های ثبت شده در 9 ماهه سال جاری 5 هزار و 920 مورد پسر و 5 هزار و 579 مورد دختر بوده است.

 

وفایی دیلمی خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی نام ها هم در پسران به ترتیب شامل امیرعلی، امیرحسین، امیرعباس، ابوالفضل و علی و در دختران فاطمه، رستا، زهرا، آوا و هلما بوده است.

 

وی با اشاره به مرگ و میر ثبت شده در 9 ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: تعداد 6 هزار و 858 واقعه فوت در استان ثبت شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 4 هزار و 556 واقعه بوده است.

 

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین اعلام کرد: از مجموع وفات های ثبت شده در سال جاری 3 هزار و 792 مورد مرد و 3 هزار و 66 مورد زن بوده است.

 

وی در ادامه در خصوص ثبت آمار ازدواج و طلاق در استان بیان کرد:  در 9 ماهه سال جاری 6 هزار  و 274 واقعه ازدواج ثبت شده است که این عدد در مدت مشابه سال گذشته 6 هزار و 175 مورد بوده که رشد یک و 6 دهم درصدی را در ثبت ازدواج شاهد هستیم.

 

وفایی دیلمی خاطر نشان کرد: در خصوص طلاق هم تعداد یک هزار و 969 واقعه طلاق در استان ثبت شده است که این عدد در 9 ماهه نخست سال گذشته 2 هزار و 130 مورد بوده است که هفت و 6 دهم درصد کاهش را در واقعه طلاق مشاهده می کنیم.

 

وی در خصوص صدور کارت هوشمند ملی گفت: تعداد افراد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان یک میلیون و 16 هزار و 21 نفر هستند که تاکنون 957 هزار و 737 درخواست صدور کارت هوشمند ملی اخذ شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین یادآور شد: 94 و 26 صدم درصد از جمعیت واجد شرایط استان موفق به تکمیل درخواست کارت هوشمند ملی شده اند و از مجموع 794 هزار و 383 کارت صادر شده در استان تاکنون 776 هزار و 992 نفر موفق به دریافت کارت هوشمند ملی شده اند.

 

کد خبر 1006485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha