تربیت ۲۰۰ نویسنده و داستان نویس مسجدی در « رواق قلم» توسط کانون های مساجد

حجت الاسلام سالاری با اشاره به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در « رواق قلم» گفت: هدف و چشم انداز ما در این رواق، تربیت ۲۰۰ نویسنده و داستان نویس مسجدی در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در نخستین وبینار کشوری« رواق قلم» صبح امروز به صورت مجازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت توجه به هنر و اهمیت داستان نویسی گفت: هنر زبان رسای جامعه است که ما می توانیم بسیاری از اتفاقات و مشکلات را در جامعه در این قالب بررسی کرده و تاثیرگذاری داشته باشیم.

 

وی افزود: یکی از رموز موفقیت قرانُ هنری بودن و داستانی بودن آن است و الگویی برای فعالیت های فرهنگی و هنری است که یک سوم قرآن قصص و سرگذشت ها هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: ما هر پیام و آموزه ای را با رسانه داستان می توانیم جهانی کنیم و معتقدیم زمانی باید این جریان ترجمه در کشور ما معکوس شود که از مطالبات رهبری است زیرا سیل ویران گر آثار ترجمه در کشور ما آسیب می زند.

 

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: امیدواریم زمانی برسد که آثار تالیفی وطنی ترجمه شود و در اختیار جهانیان قرار گیرد و این هدف بزرگ ما است که واقعا نیز عملی است اما شرط آن تربیت نویسندگان و شاعران خوب است.

 

وی ادامه داد: در فاز دوم فهما شاهد تخصصی شدن فعالیت ها هستیم و ما معتقدیم که اگر حرکت اصیلی بایستی اتفاق بیافتد از دو جایگاه و پایگاه مسجد و حوزه علمیه آغاز شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: امیدواریم رواق قلم بتواند تکالیف خود را به خوبی انجام دهد.

 

وی بیان کرد: امسال رواق قلم را با شیوه آسان شروع کردیم که عبارت از آشنایی با شعر و داستان است که بحث شعر با حضور زکریا اخلاقی و بحث داستان نیز با بنده انجام می شود.

 

حجت الاسلام سالاری گفت: اگر بتوانیم در کانون های مساجد در بازه زمانی 5 ساله تعداد 200 نویسنده خوبی تربیت کنیم شاهد تقویت و تغییر در وضعیت کتاب و فرهنگ در جامعه می شویم.

کد خبر 1006497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha