توجه به کتاب های کودک در حوزه دفاع مقدس

بایرامی بابیان اینکه در تولیدات کتاب دفاع مقدس باید به حوزه کودک و نوجوانان بیشتر پرداخته شود، گفت: باید از ظرفیت آموزش و پرورش در این راستا استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سرهنگ پاسدار «عباس بایرامی» در دیدار با نویسندگان دفاع مقدس استان گلستان اظهار کرد: یکی از اهداف حضور در استان ها دیدار با نویسندگان دفاع مقدس است و استعدادهای خوبی در استان ها در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که با نشست های همفکری می توانیم بخشی از دغدغه های آنها را بشنویم و برای حل مشکلات آنها گام برداریم.

 

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ادامه داد: 6 ماه است که مسئولیت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برعهده دارم و تلاش ما این بود که سخنان و دغدغه های نویسندگان را در این حوزه بشنویم و لذا تاکنون به ۹ استان کشور سفر کردم.

 

بایرامی تاکید کرد: باید به مسئله هنر و ادبیات  دفاع مقدس به صورت جمعی پرداخته شود، در دوران جنگ نیز همینگونه بود و نگاه استانی در جبهه وجود نداشت و باور و اعتماد به همه داشتیم.

 

وی افزود: نخستین توصیه ما به نویسندگان دفاع مقدس این است که سرفصل حرکت آنها سخنان مقام معظم رهبری به ویژه فرامین مقام معظم رهبری در  31 شهریور امسال باشد.

 

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ابراز داشت: مقام معظم رهبری تاکید کردند چرا نقش امام (رحمه الله علیه) در هشت سال دفاع مقدس کمتر پرداخته شده و نقش امام (رحمه الله علیه) در دوران جنگ در حال  تحریف است  و مقام معظم رهبری بیان می کنند که حتی پذیرش عهدنامه ۵۹۸ از درایت امام (رحمه الله علیه) بود.

 

بایرامی بابیان اینکه نیاز به بانک سوژه در حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس داریم، متذکر شد: باید استعدادها را در پهنای استان شناسایی کنیم و از ظرفیت آنها در حوزه نویسندگی دفاع مقدس بهره ببریم.

 

وی بابیان اینکه در تولیدات کتاب دفاع مقدس باید به حوزه کودک و نوجوانان توجه کنیم، افزود: باید از ظرفیت آموزش و پرورش در این راستا استفاده شود.

 

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس یادآور شد: تاریخ توصیفی دفاع مقدس در حوزه حفظ و آثار نگارش نشده است و گروهی به این منظور در تهران تشکیل شده است و درخواست داریم در  این حوزه استان ها نیز نقش آفرینی کنند.

کد خبر 1006556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha