تدوین ۴۰ عنوان کتاب در کمیته تدوین و تالیف کنگره بزرگداشت ۴ هزار شهید استان یزد

زارع از تدوین و چاپ ۴۰ عنوان کتاب همزمان با کنگره ۴ هزار شهید استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « منصور زارع» مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آقار و ارزش‌های دفاع مقدس یزد و مسئول کمیته تالیف، تدوین و تولیدات کنگره ملی بزرگداشت 4 هزار شهید استان یزد گفت:‌ همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند اگر آنچه در زمان هشت سال دفاع مقدس را روایت نکنیم دیگران هرچه بخواهند روایت می کنند و در این راستا اهمیت نویسندگان و ادبیات را مشاهده می کنیم.

 

مسئول کمیته تالیف، تدوین و تولیدات کنگره ملی بزرگداشت 4 هزار شهید استان یزد ادامه داد: امسال به برکت کنگره شهدا وظیفه چاپ و تالیفات خود را مضاعف می بینبم که برای این برنامه 40 تالیف خواهیم داشت.

 

زارع بیان کرد: گام اول تشکیل کارگروه اطلاعاتی و گام دوم ما تشکیل 17 کارگروه به منظور کیفی سازی و تجاری سازی آثار بود که تاکنون نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

 

وی گفت: بیشترین تالیفات در کارگروه شهدا بود که نزدیک به ۳۰ عنوان کتاب بود و در مجموع کتاب‌هایی نیز به عنوان کارهای حمایتی است که ۴۰ تا ۶۰ عنوان کتاب در این مدت چاپ و منتشر می‌شود.

 

مسئول کمیته تالیف، تدوین و تولیدات کنگره ملی بزرگداشت 4 هزار شهید استان یزد تصریح کرد: کارگروه شهدا شامل جمع آوری و تحلیل، انتخاب 20 سردار شهید استان که تاکنون هیچ اثری از آنها به چاپ نرسیده است.

 

زارع افزود: ما 9 سردار و فرمانده استان را انتخاب کرده ایم تا کار مجددی برای آنها منتشر شود و در این قالب نیز خانواده های دارای 3 شهید انتخاب و در قالب ارائه کتاب آنها معرفی شوند که شهیدان تقوی و ادهمی انتخاب شده اند.

 

وی بیان کرد: گام پنجم عقد قرارداد با نویسندگان کشوری استان، سالاری، جعفری، حسنی و زمانی فر و خانم عظیمی نیا و علمدار در راستای سرپرستی نویسندگان و فعالیت های نویسندگی بود.

 

مسئول کمیته تالیف، تدوین و تولیدات کنگره ملی بزرگداشت 4 هزار شهید استان یزد گفت: تاکنون 20 عنوان به کارگروه رسیده و در حال بررسی است و  کتابهای دیگری نیز در دست اقدام است.

 

وی افزود: گام هشتم نظارت بر روند کارگروه ها و گزارش گیری است و کارگروه دیگر ما نیز اسناد است که 5 عنوان کتاب در دست اقدام دارد.

کد خبر 1006752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha