بهره برداری بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان یزد

شریعتی با اشاره به اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان یزد به مناسبت برگزاری کنگره ملی ۴ هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان یزد افتتاح و آماده سازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مسعود شریعتی» در نشست خبری کمیته ورزش و جوانان کنگره 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا باعث خیر و برکت است زیرا شهدا زنده هستند و با تاسی از امام حسین (ع) ماندگار شده اند.

 

وی افزود: اداره کل بیش از 400 شهید ورزشکار را در استان شناسایی کرده ایم و با توجه به دستورالعمل های وزارت ورزش و جوانان در این چارچوب با مراجعه به خانواده ها شناسایی شده اند.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: تاکنون چندین کنگره شهدای ورزشکار در شهرستان های مختلف استان برگزار شده است.

 

شریعتی ادامه داد: تدوین کتاب شهدای ورزشکار استان به عنوان یکی از اقدامات ما است که در تمامی شهرستان ها زندگینامه شهدا جمع آوری شده و تا روز کنگره به صورت کتاب دیجیتال چاپ و منتشر می شود.

 

وی گفت: افتتاح و آماده سازی بیش از 40 هزار متر مربع فضای ورزشی به مناسبت برگزاری این کنگره، سالن نصر آباد تفت با 1300 متر، چمن مهریز، زورخانه بهاباد با 800 متر مربع، بهره برداری از22 مکان ورزشی،

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد کرد: خوشبختانه افزایش فضای سرانه ورزشی در تمامی شهرستان ها انجام شده و نفع و بهره مندی تمامی مناطق را تحت پوشش قرار می دهد.

 

وی افزود: از ابتدای سال قرار بود کمتر از 20 خانه ورزشی را افتتاح کنیم که به برکت کنگره و پیگیری ها این تعداد به 40 خانه ورزش روستایی می رسد که تا این لحظه 26 خانه ورزش افتتاح شده است و مابقی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

 

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: 400 برنامه برنامه ریزی شده که 240 برنامه اجرا شده و 160 برنامه نیز به صورت مجازی و حضوری محدود برگزار می شود.

 

شریعتی ادامه داد: انجام بیش از 1000 مشاوره رایگان به جوانان و نوجوانان به صورت رایگان، برگزاری 40 مسابقه فرهنگی توسط اداره کل و هیات های ورزشی نیز از دیگر اقدامات ما است.

 

وی گفت: مسابقات کتابخوانی، وصیت نامه سردار سلیمانی، مسابقه نقاشی با موضوع سردار دلها، دلنوشته هایی به سردار سلیمانی به عنوان اقدامات دیگر ما است.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد کرد: دیدار با 40 خانواده شهید در سراسر استان، غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا، تجلیل از کارمندان و رزمندگان و دختر ورزشکاران خانواده های ایثارگر نیز در حال انجام است.

 

وی افزود: تهیه کلیپ و معرفی با نام و یاد شهدا، برگزای همایش دوچرخه سواری، مزین نمودن ورزشگاه ها به تمثال شهدا، همکاری با کمیته های دیگر نیز دنبال می شود.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: بیش از 100 تیم در لیگ های کشوری داریم که امسال با نام و یاد شهدای کنگره استان در این مسابقات حضور پیدا می کنند.

 

شریعتی ادامه داد: مردم جهت دریافت مشاوره های رایگاه می توانند با مراجعه به ادارات ورزش و جوانان استان یزد یا مراجعه به وب سایت اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از آنها استفاده کنند.

 

کد خبر 1012653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha